Ga naar inhoud

Vreemd gedrag van tabbladen in Word


driessenm

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik gebruik Word in combinatie met een eigen programma. Voor de koppeling tussen beiden maak ik gebruik van OLE.
Om het voor de gebruikers gemakkelijk te maken, maak ik een sjabloon aan waarin macro's zijn opgenomen die kunnen gebruikt worden om op verschillende manieren het document af te kunnen drukken. Zo kan men kiezen uit b.v. voorgedrukt hoofdingpapier, wit papier, of een combinatie van beiden.
Hiervoor is in dit sjabloon een extra tabblad "Afdrukken" opgenomen waarin voor de verschillende printmogelijkheden knoppen voorzien zijn.


Dat ziet er dan uit als volgt :


image.thumb.png.254d1c751c61825b62b96c17ea036c7a.png

 

Je ziet bij de invoegtoepassingen ook dat deze sjabloon is opgenomen :

 

image.png.dcde89b7455ebb6ba656bb597ebad3d5.png

 

Dit alles loopt perfect als ik Word zelf opstart, losgekoppeld van mijn software.

 

Er doet zich heel recent plots een probleem voor waar ik de oorzaak niet van ken.
Als ik Word via OLE vanuit mijn toepassing gebruik, dan verschijnt het tabblad "Afdrukken" niet meer.
Nochtans is de sjabloon in de invoegtoepassingen opgenomen (zie scherm hierboven).
Meer nog, ik kan de macro's die in deze sjabloon zitten ook gewoon uitvoeren.

 

Waarom gedraagt Word zich anders wanneer het op zichzelf wordt gebruikt dan wanneer het gebruikt wordt, gekoppeld aan een softwareprogramma via OLE?

Ik hoop dat iemand mij hiervoor een zinnige uitleg kan geven.

Hartelijk dank bij voorbaat.

 

Vriendelijke groeten,

Michel DRIESSEN

Genk (Belgium)

 

 

aangepast door driessenm
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.