Ga naar inhoud

ePrinten lukt niet meer


FilipVanDri

Aanbevolen berichten

Hallo,

Reeds geruime tijd hebben we een HP Printer 7610, met ePrint. Nooit problemen mee gehad, we hadden deze op een thuisnetwerk en printten er vanaf 2 computers mee af.

 

Sinds begin deze week komen er van de te printen documenten, steeds maar kleine stukjes geprint uit, of meestal zelfs helemaal niets.

Printer is verbonden met Wifi, beide laptops ook.

 

Gezien ik het niet opgelost kreeg, heb ik op een laptop de printer verwijderd. Het was de bedoeling om hem opnieuw te installeren, maar de laptop kan de printer niet terugvinden. Op de printer zelf is geen foutmelding te zien; wifi-lampje brandt zoals dit ook anders het geval is (bij geen verbinding knippert dit, en dit is nu niet het geval).

 

Voor zover ik weet is er met Telenet niets gebeurd; heb alleen een aantal weken terug ook vanop mijn smartphone afgedrukt. Maar ook daar lukt dit niet meer, wegens 'geen printer gedetecteerd'

 

Graag jullie advies

 

Ik hoop dat dit correct gepost is; zoniet, mijn excuses, en verplaats gerust.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zou kunnen dat de printer zich heeft aangesloten op een ander netwerk dan het jouwe.... dat het wifi-ledje brandt zegt nog niets over welke aansluiting het apparaat heeft. 

maak eerst de modem even een minuut stroomloos door het stroomkabeltje los te nemen (alleen zo, want er mag zelfs geen contact zijn met het transformatortje!)

er is een kans dat het dan weer werkt als de modem helemaal is opgestart (kan wel 10 minuten duren) 

nog niet opgelost:  check eerst de instellingen op de printer en stel die zo nodig opnieuw in.

dan zou de printer uiteindelijk gevonden moeten worden door je laptop en andere apparaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.