Ga naar inhoud

Kleinere SSD klonen naar grotere SSD


DeJan

Aanbevolen berichten

Hoi allen, situatie: Desktop met SSD van 128 GB die bijna vol is. SSD aangeschaft van 250Gb. Nu wil ik de oude naar de nieuwe klonen met Macrium Reflect via "Clone disk".

Vraagjes: kan ik niet gewoon een *image* maken van de oude SSD met Macrium Reflect of zelfs met W10 en dan de oude SSD  vervangen door de nieuwe en daar de image terug op zetten?

Eventueel kan ik achteraf via "Schijfbeheer" van windows de partitie van de nieuwe SSD aanpassen en een schijfletter geven (C: dus).

Of moet ik echt gaan klonen? Op mijn mobo zijn nog SATA poorten vrij en zodoende dacht ik dan van de nieuwe SSD met een SATA kabeltje op men mobo in te pluggen en met Macrium reflect dan de SSD's te klonen en na de kloon de oude SSD te verwijderen. Maar gaat met die kloon die nieuwe SSD dan automatisch schijfletter C: krijgen?

Wat is de beste optie want het is nl. mijn eerste keer dat ik een SSD wil klonen!

Alvast bedankt voor de hulp :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op ons forum. :welkom:

 

21 minuten geleden, DeJan zei:

Of moet ik echt gaan klonen? Op mijn mobo zijn nog SATA poorten vrij en zodoende dacht ik dan van de nieuwe SSD met een SATA kabeltje op men mobo in te pluggen en met Macrium reflect dan de SSD's te klonen en na de kloon de oude SSD te verwijderen.

De meest interessante methode.

 

21 minuten geleden, DeJan zei:

Maar gaat met die kloon die nieuwe SSD dan automatisch schijfletter 😄 krijgen?

Ja, als de kleine (oude) SSD verwijderd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.