Ga naar inhoud

Pc post alleen na cpu reseat en cmos clearing


Gianninl

Aanbevolen berichten

Hallo..

 

Ik heb een probleem mijn pc wil niet meer rebooten. hij start alleen als ik mijn cpu reseat en de cmos batterij eruit haal en ff wacht.. maar wanneer ik bijv in mijn bios ga en dan reboot dan post hij niks meer.. 

Het begon met een bsod met de error watchdog ofzo iets. Wanneer het me gelukt was om hem te booten heb ik zelfs nog een game gespeeld en liep perfect dus een kapotte cpu leek me vrij sterk.. alleen gek dat tie pas boot na dat ik las de cpu eruit haal en cmos clear... iemand enig idee.. 

 

Moederbod is een z77a g45 gaming

Cpu is een 3570k van intel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Gianninl zei:

1. Ja was overclocked maar op dit moment niet meer voor de zekerheid

Stel je BIOS eens terug in naar Standaard (Default).

 

56 minuten geleden, Gianninl zei:

3. Ja ik gebruik de msi updater

 

Maar windows heeft hier niks mee te maken toch ?

Ik denk dan wel dat het hier dan ook om een MSI pc gaat hé.

Toch kun je de taken die die MSI updater uitvoert niet los zien van Windows hoor. Zolang MSI en Microsoft goed op elkaar afgestemd zijn is er geen probleem.

 

Doe ook dit eens:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem in 2013 zelf gebouwd..dus geen msi pc alleen mobo en gpu is van 

Maar windows heeft verder niks te maken met dit probleem lijkt mij..

Watchdog error is btw ook een hardware failure error...

 

En als ik de cmos batterij eruit haal dn staat de bios  altijd weer op default he..  denk dat de vraag meer is of mobo stuk is of cpu.. ik heb geen andere cpu liggen om te testen en een nieuwe halen en achterkomen dat de mobo het heeft begeven is ook weer zoiets... ik vind het alleen raar dat tie pas post als ik de cpu erin en er weer uit haal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Gianninl zei:

Ik heb hem in 2013 zelf gebouwd..dus geen msi pc alleen mobo en gpu is van 

Dat bedoelde ik dan ook voornamelijk.

 

7 minuten geleden, Gianninl zei:

Maar windows heeft verder niks te maken met dit probleem lijkt mij..

Waarschijnlijk niet nee, maar uitgesloten ook niet.

 

Bezorg me dat Speccy snapshot eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij ligt op moment uit de op een test bank en zonder thermal paste en heb op dit moment geen paste meer. Lijkt me niet slim om het zonder te doen...

Het is ook meer trial en error voor dat tie past post en ik geen blackscreen meer heb..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.