Ga naar inhoud

Werkbalk snelle toegang - tekst ipv symbool


hansrad

Aanbevolen berichten

Ik heb in Excel een aantal bestanden die ik vaak gebruik. Om deze te openen gebruik ik macro's. Deze kan ik activeren doordat ik ze in de "werkbalk snelle toegang" heb geplaatst. Om ze te openen hoef ik dan alleen maar op een symbooltje in de werkbalk te klikken. Nu is mijn vraag of ik dit symbool ook kan vervangen door tekst. Het aantal symbolen is beperkt en tekst is voor mij duidelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, hansrad zei:

Nu is mijn vraag of ik dit symbool ook kan vervangen door tekst. Het aantal symbolen is beperkt en tekst is voor mij duidelijker.

Vroeger (in Excel 2003 en eerdere versies) kon dat eenvoudig, vanaf de Excelversies nadien  niet meer of toch niet eenvoudig. Je kunt nog wel kiezen uit een 180-tal iconen en de tekst daarbij naar eigen wens aanpassen, maar je kunt niet meer alleen tekst (zonder icoon) gebruiken.

Om een (ander) icoon te kiezen en de tekst aan te passen: klik met de rechtermuisknop op het icoon van jouw macro in de "Werkbalk snelle toegang", kies dan: "Werkbalk snelle toegang aanpassen", selecteer in de rechterkolom de aan te passen macro en klik onderaan op "Wijzigen".  Je kunt dan desgewenst een ander icoon kiezen en de weergavenaam aanpassen.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.