Ga naar inhoud

[OPGELOST] Nieuwe pc en scherm van Aldi


embroiderit

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn jongste dochter verrassen met een nieuwe pc en heb die vanochtend gekocht in de Aldi. Nu heb ik alles in orde en kan ze ook surfen maar ik krijg het geluid in de luidsprekers van het scherm niet aan het werk. Heb al verschillende dingen geprobeerd, maar het lukt me niet. Kan iemand me misschien verder helpen?? Hartelijk dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Check eerst even of de drivers wel ok zijn op de pc.

- klik met de rechtermuisknop op 'deze computer'

- klik dan op 'Beheer' op 'Beheren'

- klik nu op 'Apparaatbeheer'

Kijk hier even of je ergens gele uitroeptekens ziet staan. Indien wel dan is het een driver probleem. in dit geval dien je het type pc + merk laten weten zodat we je verder kunnen helpen.

langst de andere kant lijkt het me vreemd dat het hier over een driver probleem zou gaan vermits het over een nieuwe pc gaat. Kijk dus ook even extra na of de kabels wel goed verbonden zijn met de computer en op de juiste plaats ingestoken zijn!

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie !!!

Heb ondertussen alles -tig keer nagekeken. Ik heb ook al geprobeerd om nieuwe luidsprekers (buiten scherm) aan te sluiten zoals ik dat ook op onze andere pcs gedaan heb, maar zonder geluk. Ook de hoofdtelefoon die ik gewoonlijk vooraan aansluit zonder probleem, krijgt geen geluid. De HDMI geeft wel reactie op geluid. Zou het kunnen dat de geluiskaart stuk is?? Het apparaatbeheer geeft geen enkel uitroepteken. :( 'k Had dit zo graag klaar voor haar tegen dat ze vanavond thuiskomt :( zou ik de pc zelf moeten gaan ruilen??? Ga zo meteen het scherm even aansluiten op een andere pc waarvan ik zeker weet dat het geluid wel werkt (nu een scherm met geïntegreerde luidsprekers aangesloten). Misschien is er gewoon ergens een parameter verkeerd ingesteld??

Het gaat om een Medion pc (aanbieding deze week bij Aldi) Akoya P4340 D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik heb daarnet mijn ene pc geruild in de Aldi omdat ik dacht dat de geluidskaart stuk was, maar nu met de andere heb ik net hetzelfde probleem.... kan niemand mij helpen???

Ik word er eigenlijk bijna horendol van... het is waarschijnlijk maar een stomme instelling, maar ik vind ze niet :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de luidsprekers in het scherm te gebruiken moet je een kabeltje in het scherm steken en dit aansluiten op de achterkant van je pc, groen banaan stekkertje in groen gaatje. Als je afzonderlijke luidsprekers gebruikt moet je die ook in dat groene gaatje steken + dat je de luidsprekers moet voorzien van stroom. Hopelijk ben je geholpen anders horen we het wel.

Grtz, RF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Het kabeltje voor de audio heb ik op het scherm aangesloten, maar zonder succes. Ik ben er nu eindelijk in geslaagd om de hoofdtelefoon, die ik vooraan heb aangekoppeld te laten werken. In de plaats van de hoofdtelefoon heb ik nu kleine luidsprekers aangesloten. Geen enkele van de achteruitgangen functioneert. Het is waarschijnlijk een instelling... maar ik zou niet weten welke...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik ook al een goedkope pc gekocht (bij Carrefour) en had toen ook het probleem van het geluid. De driver was inderdaad niet echt het probleem. Ik moest dit inderdaad in het lichtroze cirkeltje steken en het andere uiteinde in het scherm.

Is het dit niet, best even contact opnemen met de leverancier. In dit geval Aldi als de pc voorgeïnstalleerd was. Met voorgeïnstalleerd bedoel ik dat er geen Windows-CD Rom aanwezig was maar wel een etiket op de pc met de codes van Windows om de installatie uit te voeren. Zij moeten dit probleem oplossen aangezien de pc in garantie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apparaatbeheer is oké, dat heb ik nagekeken. Ik heb ook alle uitgangen achteraan geprobeerd om geluid uit de luidsprekers te krijgen, maar zonder succes. Ook alle mogelijke combinaties uitgetest met instellingen voor luidsprekers edm, maar niets lukt. Ik heb wel een mail gestuurd naar Aldi, maar het kan nog enkele dagen duren vooraleer ik iets van hen hoor. Kreeg wel een automatisch antwoord, maar dat had ik al allemaal nagekeken.

Bedankt voor het meedenken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het in aparaatbeheer alles in orde is dan kan het zeker niet aan de drivers liggen die zijn dus geïnstalleerd.

Ik kan maar één ding meer bedenken en daarvoor moet je in het bios zijn.

Het is mogelijk dat daar een instelling niet goed staat, maar ben je vertrouwt met een bios? Anders zou ik niet graag hebben dat je iets verkeerd doet.

Grtz, RF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.