Ga naar inhoud

2de beeldscherm


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

 

Ben al tijdje aan het twijfelen geweest om een 2de beeldscherm te kopen voor mijn laptop, en bij deze ga ik het dan ook eens doen (vooral omdat ik nu ook een dag van thuis uit werk, en dan is een 2de scherm echt een must..). 

Nu ben ik aan het kijken voor een 24 of een 27 inch scherm, een eerste vraag/advies dus.. :P

Het volgende is de resolutie, 1080p, 2k (2560 x 1440 pixels) of 4k? 

 

Denk dat veel ook persoonlijk is, maar wat denken jullie? 24 of 27, en welke resolutie dan? Echt gamen doe ik op mijn laptop niet meer. 

Momenteel gaat hij op een bureau komen waar ik toch wel rond de 70 cm vanaf zou zitten. 

 

Also, kan mijn laptop / werklaptop dat aan? (of gaat hij dan maar 1080p kunnen aansturen, wat zonde van de kwaliteit van het scherm, maar dan is het mss wel futureproof..)

 

Mvg,

Ewoud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eerst kijken welke aansluiting uw laptop heeft voor de tweede beeldscherm zoals HDMI enz.

Op basis daarvan moet je beeldscherm kopen.

Resolutie moet je ook kijken welke videokaart je hebt.

Het heeft geen zin om 4K te kopen als de videokaart dat niet aan kan.

Bedenk wel dat voor algemeen gebruik totaal geen 4K nodig hebt;

2560 x 1440 is heden de meest voorkomende.

Je bepaald de grootte van de beeldscherm --> 24 of 27 inch is niet veel verschil.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn laptop; HDMI 1.4 

Grafische kaart; 

- Intel HD Graphics 530 (MSI)
- 2047MB NVIDIA GeForce GTX 960M (MSI)

Voor volledigheid (speccy)

 

Voor de laptop van het werk, is met DVI of display mini (denk ik) (heeft geen HDMI aansluiting) 

 

Ja, 4k lijkt me net wat overdreven, daarom dacht ik ook om voor de tussenoptie te gaan (2560 x 1440). 

3 inch is toch wel een wat verschil, niet? 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 inch komt overeen met 7.6 cm.

Zelf heb ik een groot TV en als in ondertitels moet lezen moet ik met mijn hoofd voortdurend van links naar rechts bewegen.

Sindsdien heb ik een dikke nek.😎

Dus 24 of 27 inch bepaald ook hoe ver je bent van beeldscherm en wat je ermee doet.

Doe je veel tekeningen maken dan is het beter een groter versie te nemen.

Uw laptop heeft een goede videokaart zowel gewone gebruik als voor games.

 

 

Verschillen van type kan je op deze pagina lezen.

 

Displayport is weer een andere soort aansluiting maar tegenwoordig kunnen de meeste beeldschermen HDMI en Displayport aan en soms ook nog DVI

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.