Ga naar inhoud

printscreen


desy

Aanbevolen berichten

Beste, gisteren  heb ik een paar printscreens gemaakt. met de shift+ prtSc knop. Nu wilde ik in Paint met crtl v deze afbeeldingen te voor schijn toveren en dan opslaan> Maar er kwamj helemaal niets. Had ik het anders moeten opslaan? Ik dacht dat het automatisch werd opgeslagen?

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je de print screen toets gebruikt, wordt de afbeelding tijdelijk bewaard op het klembord van Windows.

Wanneer je de computer echter uitzet, dan zal het klembord geleegd worden.

Je hoort na indrukken van de print screen toets direct Paint te openen en de afbeelding met Ctrl-V te plakken in Paint. Dus niet pas de volgende dag.

Bovendien wordt er slechts 1 schermafbeelding tijdelijk op het klembord bewaard. Druk je een tweede keer op de print screen toets, dan zal de eerste afbeelding verwijderd worden van het klembord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, desy zei:

Ik dacht dat het automatisch werd opgeslagen?

Dat kan ook, maar dan moet je Windows 10 gebruiken. Bovendien moet je dan gebruik maken van de volgende toetsencombinatie: Windowstoets + Print screen. De afbeelding wordt dan volautomatisch opgeslagen in de map Afbeeldingen > Schermopnamen.

Meer informatie over verschillende manieren om schermopnamen te maken wordt hier gegeven: https://www.personalcomputercare.nl/computervragen/tips/hoe-maak-ik-een-printscreen-computer.htm

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.