Ga naar inhoud

Bluray brander defect


mark1978

Aanbevolen berichten

misschien dat een reflow ook al helpt. Dus met een heatgun alle solderingen verhitten en opnieuw laten stollen. 

 

Las een verhaal dat iemand als laatste redmiddel z'n bluray brander probeerde schoon te blazen met een compressor en dat de bluray het daarna ook niet meer deed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou deze chip kunnen zijn. Nou zou het kunnen zijn dat ik aan het rubbertje/koelrubber, dat tussen het frame en de chip zit wat verwijderd heb, en dat daardoor de chip slecht gekoeld was en kapot ging. In ieder geval, de gevonden chip heeft 22 pootjes aan weerszijden en het is een stappen motor driver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige reden die ik kan bedenken dat een compressor de bluray brander kapot maakt, is dat door de luchtdruk het rubberen koelgeleider stukje dat op de chip zat, wat is verschoven. Daardoor werd de warmte van de chip niet goed afgevoerd naar de metalen behuizing, werd de chip dus te warm en ging kapot. 

De enige chip die ik zo kan vinden, is de chip van een paar posts terug. Kan iemand bevestigen of dat de goede is? Dus deze chip.

aangepast door mark1978
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat meer onderzoek, en nu lijkt de dvd het weer te doen. Dus hij spint ook gewoon discs weer. Maar pakt de rode laser om een bluray disc te lezen. Dus, disc in de drive, drive scant met blauwe en rode laser, pakt dan de rode laser en probeert de disc te lezen. Na een paar pogingen geeft de drive het op.

Heb dus gewoon de nieuwe laserunit gerepositioneed, dus de schroeven van de rails waarover de unit loopt wat losser gedraaid.

aangepast door mark1978
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.