Ga naar inhoud

Microsoft begint uitrol Windows 10 May 2019 Update


Aanbevolen berichten

Microsoft is de uitrol van de Windows 10 May 2019 Update begonnen, de eerste grote feature-update die het besturingssysteem dit jaar ontvangt en allerlei beveiligingsfeatures toevoegt. Tevens heeft Microsoft het einde van de ondersteuning van de Windows 10 April 2018 Update aangekondigd.

Voor eigenaren van Windows 10 Pro, Enterprise en Education introduceert de May 2019 Update een wegwerp-sandbox. De Windows Sandbox is een geïsoleerde, tijdelijke desktopomgeving voor het uitvoeren van onbetrouwbare software, zonder dat dit een blijvend effect op de computer heeft, zo laat Microsoft weten. Verder wordt het voor alle versies mogelijk om de eerste keer via sms in te loggen, zodat gebruikers geen wachtwoord meer hoeven te kiezen.

In de May 2019 Update is het Windows Defender Security Center omgedoopt naar Security Center. Daarnaast bevat het verschillende nieuwe features, waaronder "Tamper Protection". Dit is een onderdeel van Windows Defender Antivirus. Wanneer ingeschakeld biedt het aanvullende bescherming tegen aanpassingen aan belangrijke beveiligingsinstellingen. Via een aparte pagina van het Security Center zijn straks alle verdachte gebeurtenissen in één overzicht te zien.

De May 2019 Update kan nu handmatig door Windows 10-gebruikers worden gedownload. Hiervoor is het nodig om via Windows Update naar beschikbare updates te zoeken. Zodra de download van de update is voltooid en klaar is om te installeren kunnen gebruikers een geschikt moment kiezen. Dit moet de impact van het updateproces voor gebruikers verkleinen. Deze nieuwe "Download and install now" optie is beschikbaar voor systemen met Windows 10 versie 1803 of versie 1809 die ook de updates van 21 mei of later geïnstalleerd hebben.

Windows 10 April 2018 Update

Microsoft ondersteunt Windows 10-versies slechts een bepaalde tijd. Daarna zijn gebruikers verplicht om naar een recentere feature-update te upgraden, anders zullen ze geen beveiligingsupdates meer ontvangen. In het geval van de Windows 10 April 2018 Update zal de ondersteuning op 12 november dit jaar worden gestopt voor de Home- en Pro-versies. Vanaf juni zal Microsoft Windows 10-systemen met de April 2018 Update en eerder updaten, zodat ze beveiligingsupdates blijven ontvangen.

 

 

bron: security.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

### UPDATE ###

Microsoft is vandaag (22 mei 2019) voorzichtig aan begonnen met de uitrol van de Windows 10 voorjaarseditie 2019. Mogelijk om te voorkomen dat er nog meer vertraging ontstaat en de beloofde en al verschoven deadline van deze maand weer wordt overschreden. Wees dan ook erg voorzichtig met het installeren van deze gloednieuwe versie, hij zit hoogstwaarschijnlijk nog bomvol bugs en resulterende problemen.

 

Bron:  https://blog.computercreatief.nl/waar-blijft-die-nieuwe-versie-van-windows-10/ 

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, droske zei:

Wees dan ook erg voorzichtig met het installeren van deze gloednieuwe versie, hij zit hoogstwaarschijnlijk nog bomvol bugs en resulterende problemen.

mmm.. na drie dagen nog niet veel van gemerkt... B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ben je blij met de nieuwe functies? En is het probleem waar je eerder melding van maakte nu opgelost?

 

Hoeveel varianten aan hardware- en software samenstellingen denk je dat er wereldwijd bestaand? Ik zou het nogal straf vinden als Microsoft zijn huiswerk voor al die varianten van de eerste keer goed op orde heeft. Bij de upgrades naar de vorige versies hebben we er, enkel al op PCH, onze handjes mee vol gehad en ik vrees dat het ook nu niet anders zal zijn.

Op mijn testcomputer zal ik hem weldra binnen halen maar mijn werk pc mag nog even wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, droske zei:

En is het probleem waar je eerder melding van maakte nu opgelost?

opgelost, maar niet door de upgrade - 't zat hem in de NTFS-tabel die wat vernaggeld was, maar 't is dus ondertussen opgelost.

 

13 uren geleden, droske zei:

Ik zou het nogal straf vinden als Microsoft zijn huiswerk voor al die varianten van de eerste keer goed op orde heeft.

ja natuurlijk ,maar da's nog iets anders dan

 

14 uren geleden, droske zei:

hij zit hoogstwaarschijnlijk nog bomvol bugs

hé?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.