Ga naar inhoud

Nieuwe beelscherm, uitgerekt beeld


Yoke

Aanbevolen berichten

Ik had een HP beeldscherm, maar eergisteren heeft die het ineens begeven, snel naar de kringloop een tweedehandsje gehaald.

Deze is van het merk Medion.

Nu is mn beeld horizontaal uitgerkt, en ook de kleuren zijn te licht naar mn zin.

Is hier iets aan te doen of ligt het gewoon aan het merk?

Ik heb alles al geprobeerd en krijg het niet opgelost..

Vriendelijke groeten Yoke

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Yoke zei:

Ik heb alles al geprobeerd en krijg het niet opgelost..

Als je echt alles al geprobeerd hebt, dan is je probleem niet op te lossen...☹️

 

Een Medion monitor. Welk type? Bijvoorbeeld: MD 20119. Dat staat vast wel ergens op die monitor. Kijk op de voor- en achterkant.

Wat voor aansluitingen zitten er op die monitor: AVG (= D-sub), DVI, HDMI?

Zo zien die aansluitingen eruit:

 

5ce7e3df97bd4-i_oPort.jpg

 

En welke aansluiting gebruik jij daarvan?

2 uren geleden, Yoke zei:

Nu is mijn beeld horizontaal uitgerekt

Dan is de resolutie niet goed ingesteld.

2 uren geleden, Yoke zei:

ook de kleuren zijn te licht naar mijn zin

Dat moet je in kunnen stellen met de knoppen die op de monitor zelf zitten.

Met een van die knoppen roep je het OSD-menu op. (OSD is de afkorting voor On Screen Display)

En dat menu kan er dan zo uitzien:

 

5ce7e54e5b7ba-OSD-menu.JPG

 

Beantwoord eerst maar eens de vragen over het type van de Medion monitor en het type van de aansluiting, dan kunnen we je misschien helpen aan een handleiding voor je beeldscherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, bij een monitor zit geen kastje.

Je hebt drie foto’s geplaatst, maar waar het om gaat (modelnummer en MSN nummer) zit helaas verborgen achter de blauwe stekker.

Dat is trouwens een VGA (D-sub) kabel. 

Dus haal die stekker van de monitor af en maak dan een scherpe foto van de hele sticker, zodat modelnummer en MSN nummer goed leesbaar zijn.

 

Op de bovenste foto lijkt dit het MSN nummer te zijn: 30004880. Maar als ik dat invoer, dan vind ik op de website van Medion helaas geen handleiding.

Misschien komen we verder met het modelnummer, dat staat wat hoger, net achter de blauwe stekker.

 

Je mag ook een foto maken van de voorkant, met name van de knoppen die op de monitor zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de Medion MD 30004 VB.

 

Ik kon niet zo gauw een Nederlandstalige handleiding vinden. Kun je uit de voeten met Engels? Dan klik je op de volgende link voor een Engelstalige handleiding: http://download2.medion.com/downloads/anleitungen/bda30004uk_au.pdf

 

Je hebt een 20 inch scherm. De juiste resolutie voor je scherm is 1680 x 1050 pixels. 

Maar dat heb je blijkbaar al gevonden.

 

In de handleiding ga je naar het hoofdstuk Controls en ook naar Setting the LCD Monitor.

Daar wordt uitgelegd hoe je de knoppen op de monitor moet gebruiken.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.