Ga naar inhoud

denk dat ik gehacked ben....


Aanbevolen berichten

hoi,

 

ik denk dat ik gehacked ben. eerder gebeurde dit een jaar geleden; paswoorden werkten niet en geld werd van mn paypal gehaald. computer ging ook heel traag.

na heel wat werk is het wel terug in orde gekomen.

ik zit nu weer met dit probleem. traag, paswoorden gaan soms niet, wordt uitgelogd, soms in een seconde verschijnt er iets raar op mn scherm,...

 ik heb norton uitgebreide scan gevoerd (dat standaard aanstaat..) & avast. hitmanpro gaf niet veel resultaten weer buiten tracking cookies in een scan.

....maar hij gaat traag, en vaak log ik zonder reden uit emails, of vraagt hij een nieuw paswoord aan (gelukkig is het gekoppeld aan een telnr - alhoewel deze functie niet altijd werk). en het doet me denken aan de tijd dat ik gehacked ben..

de emails behouden zijn heel belangrijk, aangezien er een zaak en paypal aan gekoppeld is met veel contacten ook. is het normaal dat microsoft account herstel code  heel lang is? gebruik ik dit best gekoppeld aan een email adres? er zijn een 7 tal emails aan deze computer verbonden..

iemand die verder tips heeft? computer werkt heel traag, en bv afsluiten doet ie ook niet meer (denk dat hij iets wil bijwerken dus ik trek de electriciteit uit). morgen ga ik een externe harde schijf alvast halen om mn gegevens over te zetten.. lijkt alsof er soms iemand op de computer vanop afstand dingen zit te doen. ook als ik herstelpaswoorden aanvraag na weer es uitgelogged te worden, ontvang ik mn emails in het duits wat niet was voorheen.

groetjes

Elise

 

aangepast door milemarker
typfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

 

Dit is een heel verhaal verander als eerste (als je denkt dat je gehackt ben) alle wachtwoorden ook die van je wifi (moden/router).

Hierna kunnen we je pc eens door gaan zoeken, lees de stappen eerst goed door en voer ze dan uit.

 

 

Stap 1.
Download de 5925391bc2e6f-EmsisoftEmergencyKit_100.iEmsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.

  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" opent, wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u op "Malware scan" wanneer u de melding "om PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • BELANGRIJK: Wanneer de scan gereed is verwijder niks en plaats ook niks in "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" sla dit bestand op b.v. je bureaublad en sluit EmsisoftEmergencyKit.
  • Plaats nu het gemaakte logje als als bijlage in je volgende antwoord.
    (Het logbestand is teven terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam scan_xxxx.txt).

 

 

Stap2.

Download de 577bf0efb8088-FRST.png&key=17a8e1ee47f9dFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.