Ga naar inhoud

Ik ben een prutser met foto's


carambole

Aanbevolen berichten

Wat ik niet goed begrijp is foto's maken zonder de canvas te zien. Na een paar jaar avondlessen trek ik nu mijn plan met Paint.net om te scannen, 600 dpi en verklein de afbeelding dan naar 740 . De kleuren zijn dan vloeiender en de puntjes weg.

Op de scanner zijn glas heb ik een strook karton geplakt zodat de foto steeds recht ligt(minder werk telkens). Als ik de stap 'Voorbeeld' over sla bij het scannen zijn mijn foto's mooier.

En zo sla ik het werk op, nu png omdat het lossless is, gisteren ontdekt dat jpeg comprimeert en zo heb je kwaliteitsverlies.

Paint 3D is mijn redder, met de Canvas omkader ik mijn foto dan. Het resultaat: foto is ca 200-500 kB , geen canvas, maar steeds wisselende kwaliteiten van leesbare teksten. 

Dat blijft steeds spoken, bij Paint.net en 150% zoom is alles perfekt leesbaar. Ik sla het zo op en na bewerking met Paint 3 D is al de moeite voor niks geweest. Ik denk dat ik in Paint.net moet blijven met die foto? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.