Ga naar inhoud

Adware (?) op Samsung A7


Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik werk met een Samsung A7 en stel sedert een 2-tal weken problemen vast als ik op het internet wil gaan.  Ik gebruik daarvoor de Internet App van Samsung.  Maar als ik die opstart, krijg ik onmiddellijk een scherm te zien van Telenet met de melding dat ik ben uitgekozen als winnaar van een nieuwe smartphone, ter gelegenheid van hun verjaardagspromotie….  (zie bijlage).  Uiteraard komt dat niet van Telenet maar lijkt het er op dat ik gehackt ben.  Ik kon nog enige tijd ongestoord verder werken met de app van Chrome, maar die is nu ook al gehackt met die meldingen.
Vraag is dan ook: hoe kan ik daar van verlost worden.  Uiteraard heb ik nog niet op de OK knop geklikt, maar het kan zo niet verder.
Mijn oude, nog werkende Samsung A5, heeft daar geen last van.
Wie kan mij helpen ?
Dank bij voorbaat,

 

Dirk

Screenshot_20190607-215526_Samsung dond.jpg

Screenshot_20190607-215526_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20190613-221233_Chrome.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft,

 

Bedankt voor de tip.  Ik heb die app geïnstalleerd en laten draaien.  Na de scan gaf hij aan dat er geen malware was gevonden.  Maar later kreeg ik de melding dat er 4 "Niet-kritieke problemen" gevonden waren, en 1 "Kritiek" probleem.
Om het te kunnen oplossen moet ik "Voorrang boven andere apps" inschakelen... - zie bijlage.
Vraag: is het aangewezen om dat te doen ?

 

Mvrgr,

 

Dirk

 

 

Screenshot_20190615-143959_Malwarebytes[24072].jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.