Ga naar inhoud

99°C bij benchmark test?


Fury66

Aanbevolen berichten

Hallo,

Onlangs heb ik de Intel extreme tuning Utility gedownload om wat meer inzicht te krijgen in de prestaties van m'n laptop.

Ik heb een Dell G3 laptop met Intel i7 en een Geforce GTX1060 videokaart.

Ik maak me toch wat zorgen aangezien de CPU tijdens het spelen van CS:go al temperaturen van 99°C bereikt. Is dit normaal? Via de Intel tuning utility heb ik een benchmark test laten lopen. Resultaat: 1123 marks (wat dit wil zeggen, geen flauw idee), maximum processor frequency 3.88Ghz en Highest CPU temp is 99°C.

Zou ik een cooler moeten gebruiken of andere koelingspasta toevoegen?

Voor alle duidelijkheid, ik heb niet zitten foefelen met de tuning utility, alles staat op standaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

5a8889340d61b-CrystalDiskInfo.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Fury66 zei:

Bij het bekijken van videos en random surfen meestal wel op een (stoffen) zetel.

De koeling van je laptop zit aan de onderkant van je laptop, volgens wat ik zo kan vinden zowel voor de aanzuiging van koude lucht als ook het uitblazen van warme lucht vind dit voor beide aan de onderkant plaats.

Als jij je laptop dan op een stoffen zetel zet dan verstik je de koeling van je laptop, zo kan een laptop via een stoffen ondergrond veel stof binnenhalen wat je koeling niet ten goede komt.

Ook zie je vaak dat mensen een laptop op hun benen zetten met ongeveer het zelfde effect en momenteel met de warmere dagen krijgen ze dan  last van slechte koeling of oververhitting.

Hoe lang heb je deze laptop al en heb je nog recht op garantie?

Probeer eens als je de laptop op de hoeken op een paar cd doosjes zet of de temperatuur nog zo hoog oploopt, hierdoor krijgt hij wat meer luchttoevoer aan de onderkant.

Mocht dat niet helpen dan is het misschien aangeraden om de koeling van je laptop eens stofvrij te maken of te laten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, trekken we hieruit de conclusie dat het opgelost is en sluiten we dit topic af.

Mocht je het topic - om één af andere reden - terug heropend wil zien, stuur dan een PB (persoonlijk bericht) naar één van de moderatoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.