Ga naar inhoud

Formule Biljart


Wawabolleke

Aanbevolen berichten

Tja,  

Maar.. zo werkt de formule van de ADL2000 drieband liga in Antwerpen/België. 

Overigens en ook dat was ik vergeten wordt er aan de winnaar van een wedstrijd één extra punt toegekend. 

Die krijgt dan 6 + 1 + de bonus.  De verliezer krijgt 6 + bonus (die uiteraard lager ligt)

 

Stel dat de verliezer ook 23 caramboles moet halen en er maar 10 haalt, dan wordt zijn score wel 

6 x 10 = 60 gedeeld door 23 = 2,60 punten en een bonus (+ of -) . daarom de verdeelsleutel van 6

Spijtig genoeg reikt mijn excel kennis niet ver genoeg om de formule die ik via dit forum ontving aan te passen in die zin.

Alvast dank voor uw tussentijds antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste lezer,

 

Neen, dat is nog niet juist.

Ik geef toch even het volgende mee als voorbeeld. Basis is 30 beurten in drie band

Een speler WINT in 29 beurten zijn wedstrijd . Hij moest 23 punten scoren. 

Hij krijgt dus 6 x 23 = 138 Gedeeld door 23  = 6 . Hier wordt de bonus aan toegevoegd die in dit geval 0,20 is . 

Hij behaald dus 6,20 punten. 

In ADL verband krijgt hij nog 1 punt extra en bekomt aldus 6,20 = 1 = 7,20 punten. 

Dat laatste had ik sowieso vergeten in mijn allereerste verzoek. 

Zijn tegenstrever scoorde in die 29 beurten maar 10 punten. Hij moest bij wijze van voorbeeld ook 23 punten scoren

Hij krijgt 6 x 10 = 60 punten gedeeld door 23  = 2,60 Hier wordt de bonus aan toegevoegd die in dit geval 0,10 is,

Hij behaald dus 2,70 punten

Als verliezer krijgt hij GEEN extra punt.

In uw voorbeeld zijn de punten (zonder het extra 1 punt) 6,0522 en 2,6130  wat niet overeen stemt met 6,20 en 2,70

Hiermee is tevens de reden van x 6 en : 6 uitgelegd.

Niettemin alvast dank. Mocht het ook lukken om voor winnaars rekening te houden met dat 1 punt, zou ik dat zeer appreciëren.

Alvast dank

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.