Ga naar inhoud

Problemen met geheugen


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Plots heb ik problemen met het openen van tabs op mijn browser (zogezegd te weinig geheugen, nog nooit last van gehad).. Enkel mijn webbrowser staat open met paar tabs en met 8gb ram geheugen zou ik niet toe kunnen komen? (zie screenshot)

Kan iemand mij helpen?

 

Mvg,

Ewoud

geheugen.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, starsfighter zei:

Enkel mijn webbrowser staat open met paar tabs ...

Volgens het screenshot heb je 27 tabs of instanties van Opera open.

Dat is wel meer dan een paar zoals je aangeeft.

 

Enig idee waar die 27 vandaan komt?

Is het bij deze ene keer gebleven of is nadien nog voorgekomen?

 

Als het weer gebeurt, klik dan op het > voor de lijn met Opera om te zien wat er draait onder de noemer opera.

Maak daarvan een screenshot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

Op het moment van dat screenshot waren er 12? tabs open, dus waar de andere 15 vandaan komen, geen idee..

 

Nu staan er 3 tabs open, en heb dan ook de lijn van opera open geklikt. 

 

Vond ook wel raar dat dan nu zogezegd 4gb gebruikt wordt? (Ik kan me nu moeilijk inbeelden dat de som van al die processen 4gb zal zijn..) + hij is in rust (enkel internet browser open...)

 

Mvg,

Ewoud

Geheugen 2.JPG

aangepast door starsfighter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, 

 

Ja, adblocker, maar voor de rest niet veel.. 

Bij mijn vriendin staat er ook een opmerkelijk hoger getal dan het aantal tabbladen (en is pas nieuw). Andere webbrowser gebruiken ongeveer even veel.

 

Nu kan ik weer best veel tabs opendoen zonder al te veel problemen. Het is gewoon raar dat ik er ineens op dat moment zoveel last van had, terwijl ik mag aannemen dat ik met 8gb ram wel kan surfen :P

 

Misschien toch nog latje van 8gb bijsteken? 

 

MVg

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, starsfighter zei:

Misschien toch nog latje van 8gb bijsteken? 

Ik denk niet dat dat nodig is.

 

Op de afbeelding in je eerste bericht is te zien dat het geheugen maar voor 70% in gebruik is.

Dat zou eigenlijk nog voldoende reserve moeten zijn om vlot te surfen.

Op het moment van de screenshot was de piek van de belasting waarschijnlijk al weer voorbij zodat we niet meer kunnen zien wat de oorzaak was.

 

Op de 2de afbeelding is er slechts 50% geheugenbelasting.

Als je het sinds die ene keer niet meer hebt gehad, zou ik me geen zorgen maken en is een uitbreiding van het geheugen niet nodig.

 

Als je wil, kan je wel het geheugen uittesten met Memtest86+ zodat je zeker bent dat het nog goed is.

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.