Ga naar inhoud

Windows 10 wil niet afsluiten (herstart automatisch)


Sven Onderbeke

Aanbevolen berichten

Telkens wanneer ik mijn windows 10 laptop wil afsluiten herstart deze automatisch.

 

Volgende zaken heb ik reeds geprobeerd:

- HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Power\HiberbootEnabled=0

 

- device drivers updaten met "Driver booster 6 free version"

 

- snel opstarten uitschakelen

 

- een clean boot ( https://www.windowscentral.com/how-clean-boot-windows-10 ) (in taakbeheer staat alles uitgeschakeld)

 

- power efficiency diagnostic report (zie bijlage)

 

Bij het gebruik van alle bovenstaande oplossingen heb ik nog steeds hetzelfde probleem. De laptop herstart automatisch

 

Mvg, Sven

 

Power_Efficiency_Diagnostics_Report.html

aangepast door Sven Onderbeke
onvolledig
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op ons forum. :welkom:

 

10 uren geleden, Sven Onderbeke zei:

device drivers updaten met "Driver booster 6 free version"

Ik raad dergelijke programma's sterk af. Haal de drivers zelf bij de bron (Windows of de fabrikant v/d hardware) zo ben je zeker dat het oké is.

 

Niet in het BIOS geweest? Doe dan het volgende eens:

Haal de laptop van de stroom (batterij en kabel).

Hou gedurende minstens 10 seconden de startknop ingedrukt.

Plaatst de batterij en test het resultaat.

 

Nog niet opgelost? Herhaal bovenstaande maar werk nu enkel via het stopcontact, dus zonder batterij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, droske zei:

Welkom op ons forum. :welkom:

 

Ik raad dergelijke programma's sterk af. Haal de drivers zelf bij de bron (Windows of de fabrikant v/d hardware) zo ben je zeker dat het oké is.

 

Niet in het BIOS geweest? Doe dan het volgende eens:

Haal de laptop van de stroom (batterij en kabel).

Hou gedurende minstens 10 seconden de startknop ingedrukt.

Plaatst de batterij en test het resultaat.

 

Nog niet opgelost? Herhaal bovenstaande maar werk nu enkel via het stopcontact, dus zonder batterij.

Dankuwel voor uw antwoord!

 

Alle drivers manueel gaan zoeken lijk mij onbegonnen werk, ik heb 308 drivers... of ben ik verkeerd?

 

Ik heb geen uitneembare batterij maar heb mijn laptop dan maar opgen gevezen en de instructies gevolgt die u me gaf. Ook eens via stopcontact en zonder batterij. Helaas leverd dit nog steeds het zelfde resultaat.

 

Toch bedankt voor het advies,

 

Mvg, Sven

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Sven Onderbeke zei:

Alle drivers manueel gaan zoeken lijk mij onbegonnen werk, ik heb 308 drivers... of ben ik verkeerd?

Ik heb onder Windows 10 nog nooit zelf een driver update moeten uitvoeren en ik verzorg het onderhoud van tientallen computers. Windows 10 doet desbetreffend zijn werk goed.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, droske zei:

Ik heb onder Windows 10 nog nooit zelf een driver update moeten uitvoeren en ik verzorg het onderhoud van tientallen computers. Windows 10 doet desbetreffend zijn werk goed.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

 

Oké dit heb ik gedaan. De snapchat is te zien op http://speccy.piriform.com/results/CPQFcwbbDFpEdrpGXuz4ojJ

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelieve mijn antwoorden niet te quoten wanneer dat voor de duidelijkheid niet nodig is.

 

Volgens Speccy zijn de drivers van sommige apparaten van het uitgifte jaar 2006 en 2009. Of Speccy dat juist leest weet ik niet met zekerheid.

bv:

Quote
HP Officejet Pro 8500 A910 Class Driver
Device Kind: Printer
Device Name: HP Officejet Pro 8500 A910 Class Driver
Vendor: HP
Location: HPEA7DDA (HP Officejet Pro 8500 A910)
Driver Date: 4-21-2009
Version: 
10.0.17134.1

Dit zou de recentste driver zijn: https://support.hp.com/be-nl/drivers/selfservice/hp-officejet-pro-8500a-e-all-in-one-printer-series-a910/4083864

 

Ik verwacht echter niet dat hier het probleem moet gezocht worden.

Start de pc eens in de veilige modus en sluit hem dan eens af. Wat is het resultaat?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, ik zal dit niet meer doen!

 

Ik heb de pc zonet in veilig modus opgestart en  dan afgesloten. Ook hier start deze vanzelf op. 

Wat ik waarschijnlijk wel moet vermelden is dat ik een dualboot heb van Windows 10 en Ubuntu. Vroeger kwam ik bij opstart op een keuzescherm waar ik het gewenste OS kon kiezen maar daar kom ik al lange tijd niet meer op aangezien ik hem niet kan afsluiten. Via de opties kon ik toch nog eens vanaf die (ubuntu) partitie opstarten maar hierop bleek iets fout te zijn (Ubuntu zit vast tijdens het opstarten)

 

Sorry voor deze late en waarschijnlijk cruciale info

 

Wat ik nu zal proberen is de partitie te formatteren en een fresh ubuntu install te doen op deze partitie

 

Mvg, Sven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of die info cruciaal is dat valt moeilijk te zeggen, belangrijk is die in ieder geval wel.

Heb je de VMware Virtual Ethernet Adapter al eens tijdelijk uitgeschakeld?

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.