Ga naar inhoud

extreem langzame opstart, +1/2 uur


huib

Aanbevolen berichten

De fix werd mooi uitgevoerd.

 

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpg Als administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen. (scan now)
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties. (Clean & repair)
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten. (clean & restart now)
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken. (view log file)
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

HD Tune was geen succes, hij deed er erg lang over en na 360GB van de 500 gescanned te hebben, ging de pc in de slaapstand en was een goed gedeelte van de dag wachten voor bijna niks, geen screenshot kunnen maken dus, wel zag ik maar 1 rood blokje in het rood de rest groen. Van de benchmark kon ik nog wel een screenshot maken. vandaag de hele avond geprobeerd de HD tune nog een keer te draaien, maar wilde niet openen. Eenmaal geopend krijg ik hem nu eindelijk weer aan het draaien. hopen dat t nu wel lukt. nu alvast een screenshot zodat je het rode blokje kan zien.

Nu aan de slag met de adwarecleaner. Meer later... thanks voor jullie steun en geduld.

HD benchmark.JPG

HD errorscan.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat AdwCleaner voorlopig maar rusten, er was trouwens al een logje bij je startbericht.

 

De echte oorzaak van de traagheid ligt bij een stervende harde schijf.

Een rood blokje wijst op een beschadiging en de benchmark grafiek is ook erg slecht.

 

We kunnen proberen om er voorlopig iets aan te doen maar je zal toch een nieuwe harde schijf moeten aanschaffen.

 

Open de verkenner en klik met rechts op de C schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart. Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hallo, ik had even een drukke tijd, maar nu toch weer aan de slag met deze pc. De stappen boven stoppen bij mij bij vink beide vakjes aan en klik op start"die heb ik niet. klikken op nu controleren zorgt ervoor dat hij gaat scannen, maar geeft dan aan dat er geen probleem is.

De PC is nog niet veel sneller...

De activeX met de interessante buitenlandse namen kan ik trouwens niet wissen, ook niet als administrator...

Wat kan ik nog doen?

ik koop waarschijnijk wel een nieuwe hare schijf in ssd denk ik.

iemand een idee hoe ik mn windows10 over kan zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de chkdsk C: /f/r gedaan, maar  weinig van gemerkt bij het opstarten, het duurde lang maar kreeg geen witte letters...

Ik kan de vage active x onderdelen ook niet wissen  ondanks dat ik het als adminitrator probeerde. Is het belangrijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, huib zei:

Ik kan de vage active x onderdelen ook niet wissen  ondanks dat ik het als adminitrator probeerde. Is het belangrijk?

Die maken deel uit van het windows live pakket.

Dat pakket is verouderd en er zijn geen updates meer voor sinds 2011 of 2012.

Als je nog effectief onderdelen van windows live gebruikt, kan je het laten staan maar anders zou ik het ganse pakket verwijderen

 

 

11 uren geleden, huib zei:

Ik heb de chkdsk C: /f/r gedaan, maar  weinig van gemerkt bij het opstarten, het duurde lang maar kreeg geen witte letters...

Het was ook maar een poging. om het bestandsysteem te optimaliseren in afwachting van het vervangen van de harde schijf.

Helaas zonder resultaat.

De harde schijf moet echt zo snel mogelijk vervangen worden maar daar kan droske beter bij helpen dan ik.

Succes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.