Ga naar inhoud

probleem bij enveloppen afdrukken


eevee-love

Aanbevolen berichten

Beste

 

Het lukt mij om adressen op een envelop af te drukken maar het adres van de geadresseerde komt steeds in het midden te staan.

Ik heb de juiste afmetingen van de envelop staan en ik heb ook al geprobeerd om de marges van de tekst op te schuiven maar hij blijft in het midden afdrukken.

Heeft iemand raad?

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, eevee-love zei:

maar het adres van de geadresseerde komt steeds in het midden te staan.

Waar zou jij het adres dan willen hebben? Normaal is volgens mij dat naam en adres van de geadresseerde niet helemaal links op de envelop staan, maar ongeveer in het midden beginnen, zoals in onderstaand voorbeeld van een zogenaamde C6 envelop:

 

5d596e53d3815-envelop.png

 

Bovenstaande voorbeeld heb ik ongeveer 15 jaar geleden gemaakt met Microsoft Works. Ik heb alleen mijn eigen naam en adres even weggehaald in het vakje links boven.

Met welk programma maak jij die envelop? Het kan natuurlijk ook met Microsoft Word.

Klik dan in Word op Bestand > Nieuw.

In de zoekbalk typ je Envelop.

Uit de sjablonen kies je dan een sjabloon dat jij wilt gebruiken, bijvoorbeeld 'Briefhoofd en envelop'.

 

Van belang is dat je de envelop op de juiste manier in de printer legt. Als het goed is, dan krijg je daar aanwijzingen voor als je de envelop gaat afdrukken.

Bij mij mislukte het printen van een envelop in het begin nog wel eens, omdat ik de envelop niet op de juiste plaats of in de verkeerde richting gedraaid in de printer legde.

Het is voor mij overigens alweer zeker 10 jaar geleden dat ik voor het laatst een envelop printte. Ik verstuur bijna geen brieven meer.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.