Ga naar inhoud

vista naar windows 10


Gast

Aanbevolen berichten

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Sorry voor het wachten hoor. Ben nu pas online.

 

Het gaat hier om een Acer Aspire 9920 van, ik denk, in 2007.

 

De processor kan nog redelijk mee maar voor het overige scoort deze laptop toch wel zwak voor hedendaags gebruik.

 

Korte oplijsting van de zwakke punten:

  • De videokaart: Is nog een vervangbare, doch ouderwetse videokaart.
  • RAM geheugen: 2 GB DDR2, met een lage frequentie, is veel te zwak voor een normaal werkend, hedendaags Windows systeem.
  • HDD ('s): Er steken 2 Western Digital HHD's van 160 GB in. Helaas zitten ze  op en moederbord met een SATA I interface.
  • Netwerkkaart: Ook deze is sterk verouderd een ondersteunt de hedendaagse snelheden niet meer.

Mijn besluit:

  • Zeker niet meer verder werken met dit Vista besturingssysteem. Het huidige systeem is bijzonder onveilig om mee op het Internet te gaan
  • Upgraden van de hardware, voor zover mogelijk, heeft totaal geen zin. De batterij is wellicht ook versleten.
  • Als de eigenaar in de toekomst met een Windows (10) systeem wil blijven werken dan dringt een nieuwe pc zich op. Een tijdelijk alternatief zou een overstap naar een Linux distro kunnen zijn. Bevraag je eventueel eens op ons forum onderdeel

    Linux, Mac OS & andere besturingssystemen. Onze medewerker Hensyr is een Linux crack.

 

 

 

 
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is echt oude laptop.Had het ook al gezegd tegen de eigenaar dat Win 10 zo goed als hopeloos is.

Voor eene of andere lichte Linux met dan nog SSD erbij, kun je daar nog effe met verder .Denk ik.

Hensyr ken ik heel goed hoor .

RG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht de eigenaar de laptop toch een tweede leven willen geven, kun je inderdaad overwegen om Linux op het systeem te zetten. Linux kun je gratis ophalen en samen met Open Office heb je dan toch weer een leuke en vlotte laptop. Ik doe dit zelf ook met oude laptops. Als linuxversie gebruik ik Mint. Deze leer je het snelste daar de lay-out en structuur behoorlijk op Windows lijkt. Het is een idee.

 

aangepast door Captain Kirk
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, rive gauche zei:

Voor eene of andere lichte Linux met dan nog SSD erbij, kun je daar nog effe met verder .Denk ik.

Een SSD is een zinloze investering voor deze laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Een SSD is een zinloze investering voor deze laptop.

Daar ben ik het niet met eens .

Heb dit zelf gedaan met mijn  oude laptop en merkk toch duidelijk verschil in snelheid tegen over de gewone HDD die ook nooit was vervangen.

Oké mijn specs zijn iets beter als die Vista laptop.Ook gedaan voor iemand laptop 7/8 jaar oud ,je merkt het hoor..niet echt wauw.

Quote

HDD ('s): Er steken 2 Western Digital HHD's van 160 GB

Vind ik zeer vreemd(zou speccy hier niet de mist ingaan?)lijkt me rare configuratie .

RG

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, rive gauche zei:

Daar ben ik het niet met eens .

Heb dit zelf gedaan met mijn  oude laptop en merkk toch duidelijk verschil in snelheid tegen over de gewone HDD die ook nooit was vervangen.

Je mag geen appelen met peren vergelijken hé. Maar als u mij niet gelooft, voor mijn part mag je er een SSD in steken.

 

5 minuten geleden, rive gauche zei:
Quote

HDD ('s): Er steken 2 Western Digital HHD's van 160 GB

Vind ik zeer vreemd(zou speccy hier niet de mist ingaan?)lijkt me rare configuratie .

RG

Dat kun je toch zelf heel simpel controleren in schijfbeheer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.