Ga naar inhoud

vista naar windows 10


Gast

Aanbevolen berichten

Iemand vraagt me of deze laptop nog geschikt is voor Windows 10 veel info heb ik nog niet buiten dit.

Vind het nog al aan de zwakke kant ,maar misschien Win10 32 Bits en SSD erbij?

Indien het mogeloijk is,heb hier al gelezen dat je goedkoop Win 10  lincentie kunt kopen.

Denk dat moderator ABBS de kenner is ,zodus linken zijn welkom

RG

P.S als ik in het verkeerd onderdeel heb gepost sorry ervoor!

 

thumbnail_image3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Rive gauche,

'k heb het even naar Windows 10 verplaatst omdat het daar meer om gaat (over de vereisten) dan over de Vista.

 

Wat ik nog mis is de grootte van de harde schijf en hoeveel Gig er nog vrij is...  (want Windows 10 vereist vanaf versie 1903 minimaal 32 GB opslagruimte )

 

maar volgens mij is het systeem niet sterk genoeg voor Windows 10. In principe is het blijkbaar wel sterk genoeg, en veel hangt natuurlijk af van wat er allemaal met die laptop zal gedaan worden: mail, tekstverwerker en internet? Dan zou het nog wel lukken denk ik, maar als je verder gaat vrees ik dat hij te zwak zal zijn...

 

Zelf zou ik minimum voor 4 Gig intern geheugen gaan en beter nog 8 Gig.

 

Maar wacht ook even de hardwarekenners af - die kunnen het je preciezer zeggen dan ik...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag nog iets meer info.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Passer,

THX voor het verplaatsen.

HHD is nog groot genoeg ook op foto gezien.

Quote

. In principe is het blijkbaar wel sterk genoeg, en veel hangt natuurlijk af van wat er allemaal met die laptop zal gedaan worden: mail, tekstverwerker en internet? Dan zou het nog wel lukken denk ik, maar als je verder gaat vrees ik dat hij te zwak zal zijn...

Zou enkel  surfen mailen youtube geen zware dingen!

PopcornTime(weet wel is ilegaal) ook.

Natuurlijk ook nog lincentie,want eentje kopen bij nonkel Bill en mischien SSD ..Ram ja dan word het duur en is die laptop het niet waard volgens mij!

 

@Droske

Zal probreren aan Speccy te geraken

RG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

De prestatie index ligt met een score van 1 punt ook extreem laag

Daarmee vind ik het ook zwak.

Maar soms op oude laptop werkt Win 10 toch goed ..allez voor gewone dingen .

Zelf kreeg ik jaar geleden laptop met Win 10  10 jaar oud was echt pokke traag ,snel verwijderd en enkel Linux erop ...tijdje geleden SSD gekocht.

En mijn goede Medion is overleden door beetje drinken pffff!

Lig al paar weken te klooien om iets nieuw te kopen ,2laptops terug na de fnac ...

Nu toch maar eens Win 10Pro install gedaan en hij doet het goed .

Hierbij Speccy log van deze Medion

speccy

RG

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Om misverstanden te vermijden behandelen we in dit topic enkel die "Vista" laptop.

Dit gaan we zeker doen, zelf geen vragen was maar als voorbeeld en mischien beetje info.

Heb wel extra vraag stel dat man toch Win 10 wil .

Moet ik dan ander topic openen voor die goedkope lincenties ? Of komt ABBS hier ook lezen?

RG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.