Ga naar inhoud

Zeroacces


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Dat ziet er allemaal netjes uit, doe ter controle nog een scan met Malwarebytes maar dan de aangepaste scan:

 

5d64c7b456ece-Screenshot_2019-08-27_Malw

 

Zorg dat links onder Aangepaste Scanopties alles is aangevinkt (zie afbeelding)

En ook indien je meerdere schijven heb vink die ook aan.

 

Plaats de uitslag weer als Bijlage,  en vertel hoe de pc nu werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goede morgen,

 

MWB heeft toch nog e.e.a. gevonden. Ik heb die in quarantaine geplaatst en de computer opnieuw opgestart.

Voor ik ga proberen of het openen/downloaden van files weer lukt zonderde melding...bevat virus, wacht ik eerst even op

uw instructies wat te doen met deze bedreigingen die nu in quarantaine staan.

Ik heb op twee manieren een rapport aangemaakt, kijk maar welke u kunt gebruiken

 

Ben trouwens wel geschrokken van het forse aantal files op deze laptop.

 

groetjes

Henk 

MWB-2.txt MWB-.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, HADEVE2309 zei:

goede morgen,

 

MWB heeft toch nog e.e.a. gevonden. Ik heb die in quarantaine geplaatst en de computer opnieuw opgestart.

Voor ik ga proberen of het openen/downloaden van files weer lukt zonderde melding...bevat virus, wacht ik eerst even op

uw instructies wat te doen met deze bedreigingen die nu in quarantaine staan.

Ik zie sporen van het programma Reimage, begin daar nooit aan. Na het scannen moet je betalen voor verdere hulp.

Laat alles maar in quarantaine, dit kan je altijd nog na een dag of 10 verwijderen.

 

Ik zie verder geen sporen meer van de Zeroacces dus dat is goed./

Dan even over je files die je heb gedownload en waar de besmetting van kwam die kan je beter verwijderen.

Kijk ook uit waar je files of bestanden download en scan ze eerst met je virusscanner voor je ze opent (dit geeft geen 100% garantie).

Je kan bestanden ook uploaden en hier na laten kijken: https://www.virustotal.com/gui/home/upload

 

 

Het volgende programma verwijderd de gebruikte tools:

------------------------
Download KpRm van Kernel-panik en sla deze op uw bureaublad op.

  • Klik met de rechtermuisknop op KpRm.exe en kies voor de optie 5c6a9c980cc4f-RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Krijg je een melding van "SmartScreen" klik op Meer informatie en klik op Toch uitvoeren.
  • Zet een vinkje bij:


- Delete Tools

5d511e0eaeff5-kprm.png

  • Klik op de knop "Run"en wacht geduldig tot de tool gereed is.

  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt met de naam kprm-(date).txt..
  • Plaats de inhoud van dit tekstbestand in je volgende bericht als bijlage.
  • Note: Mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.




 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dat heb ik gedaan.

Dank voor de hulp en adviezen. Superblij met uw deskundigheid.

Rest mij nog 1 vraag....over Java...dat was één van de eerste programma's die ik moest verwijderen.

Ik kan binnenkort weer een pop-up krijgen dat er een nieuwe versie is.

Hoe ga ik daar mee om ?

 

groetjes

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Als Java weg is krijg je er ook geen melding meer van voor een update.

Je zou even moeten kijken of je Java nog gebruikt, zo ja installeert hem hier opnieuw: https://www.java.com/nl/download/

Zo nee, lekker weg laten oude versies staan bekent dat ze vaak aangevallen worden voor kwaadwillige doeleinden.

 

Maar zorg wel dat hij up-to-date blijft mocht je hem weer installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.