Ga naar inhoud

Gebruikersnaam en naam laptop in win10


Francois51

Aanbevolen berichten

Beste forum gebruikers,

 

Ik heb hier een Samsung Laptop , waarin ik enkele maanden geleden een nieuwe SSD heb in gezet , windows er terug opgezet d.m.v.  een opstart disk, een usb stick en alles werkte .Als ik mij niet vergis ( ben geen comp expert....kan soms wel wat klaarkrijgen met en door hulp op forums ) moest ik een outlook account of gmail invoeren ?  om de installatie verder te doen verlopen .Ik heb er dan wat programma's opgezet , kon op internet ...enfin hij deed het .

Nu een maand terug , komt de kleinzoon hier binnen en zegt , Opa je hebt nu een nieuwe HP gekocht ...mag ik die samsung niet hebben  ? ik zeg ,goed vent neem hem maar mee . Nu hadden we graag de naam gewijzigd als hij opstart en ook de computernaam ....dan is hij echt van Hem  hé , komt ook daarbij ...dat hij momenteel vanop die samsung ...mijn bezoekgeschiedenis kan zien op mijn laptop ,kan zelfs dingen veranderen .  Ik weet mijn vraag staat niet echt in het juiste vraag gedeelte ...maar heb geen idee waar het te plaatsen , dus nu maar onder win 10

 

grt,

 

françois

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vraag staat nu in het forumonderdeel Windows 10 en daar staat hij prima.

 

Als je je laptop weg wil geven, maar niet wil dat je kleinzoon je geschiedenis kan zien enz., dan is het het eenvoudigst om Windows 10 opnieuw te installeren.

Je hebt dat al eerder gedaan, dus dit zal voor jou niet zo moeilijk zijn.

Deze keer kies je tijdens de installatie niet voor een Microsoft account, maar voor een lokaal account. Het is namelijk niet verplicht om een Microsoft account met bijbehorend e-mailadres te gebruiken.

Wanneer om een e-mailadres wordt gevraagd, dan geef je aan dat je geen Microsoft account wil gebruiken. Je klikt dan links onderaan op 'Offline-account'.

Je kunt dan een lokaal account aanmaken, waarbij je zelf de gebruikersnaam (in dit geval de naam van je kleinzoon) en een zelf verzonnen wachtwoord kunt kiezen. (Dat wachtwoord laat je van te voren kiezen door je kleinzoon). Dus net zoals je deed bij Windows 7 en zijn voorgangers. Microsoft zal aandringen dat een Microsoft account toch echt beter is. Niets van aantrekken en volhouden dat je een lokaal account wil gaan aanmaken.

=====================================

Heb je geen zin om Windows 10 opnieuw te installeren, dan kan het ook anders:

Je gaat op de Samsung laptop een extra account aanmaken voor je kleinzoon. Geef aan dat je van die nieuwe gebruiker geen e-mailadres hebt. Het wordt dan een lokaal account.

Nadat dat tweede account met de naam van je kleinzoon is aangemaakt, moet je het accounttype nog wijzigen.

Een tweede gebruiker is namelijk altijd een standaardgebruiker. Een standaardgebruiker kan zelf geen programma's installeren en dat zal je kleinzoon natuurlijk wel willen doen. Van die standaardgebruiker moet je het accounttype gaan wijzigen naar dat van een Administrator.

Hoe je dat doet (en nog veel meer) wordt hier uitgelegd door Menno Schoone: https://www.schoonepc.nl/windows10/werken_met_gebruikersaccounts.html

 

Wanneer het aanmaken van de tweede gebruiker (= jouw kleinzoon) gelukt is én het ook is gelukt om het accounttype van je kleinzoon te wijzigen naar dat van een administrator, moet je je afmelden en daarna aanmelden op het account van je kleinzoon.

Als je ingelogd bent op het account van je kleinzoon, dan moet je voor de zekerheid nog een keer controleren of je kleinzoon echt tot de groep van Administrators behoort.

Als dat het geval is, kun je via 'Een ander account beheren' je eigen account gaan verwijderen.

Daarna blijft alleen het account van je kleinzoon over. Hij ziet dan niets meer van jouw geschiedenis.

 

Lees de informatie van Menno Schoone op je gemak door en stel gerust vragen wanneer iets je nog niet duidelijk is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.