Ga naar inhoud

C schijf uitbreiden met Data schijf


Werner De Keyser

Aanbevolen berichten

Beste,

Terwijl er maar één fysieke schijf in de computer zit willen we de beperkte ruimte van de C-schijf uitbreiden met een deel of volledige capaciteit van de Data schijf (D)

Schijfbeheer of partitiesoftware toont weliswaar een schijf 0 waarop de C-partitie te vinden is, en een schijf 1 waarop de D-partitie staat, terwijl dit dus zoals gezegd maar één fysieke schijf is.

 

Het lukt me me met de voorhanden zijnde tools maar niet om D aan C toe te voegen, mergen, of welke termen daar nog voor bestaan. Ik kan alleen maar partities op C of D uitbreiden enz...maar niet met schijf 0 en schijf 1 onderling.

 

Iemand die me hierbij kan helpen? Alvast bedankt!

 

partitie.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie 2 fysieke schijven
Schijf 0 met de systeempartities en windows

Schijf 1 de dataschijf
Wat jij wil proberen gaat helaas niet lukken .
C :  en D : staan voor schijfletters die aan een schijf of partitie worden toegewezen ! 

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op ons forum. :welkom:

 

Er zitten wel degelijk twee fysieke schijven in je computer.

Schijf 0 is een SSD schijf en steekt naar alle waarschijnlijkheid op het moederbord.

Schijf 1 is een interne harde schijf.

Je kunt partitie D (schijf 1) onmogelijk aan partitie C toevoegen.

 

Oei, ik zie nu dat DavidB ook al een antwoord heeft geplaatst. Maar ik zal mijn antwoord gewoon afmaken.

 

In uw geval doe je er goed aan om de locatie van je persoonlijke mappen te verplaatsen naar een nieuwe map op je D schijf. Geef die map de naam van je account.

Lees HIER hoe je dat doet. Een data partitie hoef je dus niet meer aan te maken want die heb je al met partitie D.

 

Opgelet:

  • Zorg eerst voor een back-up van je data naar een externe harde schijf.
  • Sla ook een systeemback-up op je externe harde schijf op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.