Ga naar inhoud

Windows herinstalleren


56duif

Aanbevolen berichten

Mijn computer is al enkele jaren oud en was geleverd met Windows7, 8.1. Ik ben kunnen overgaan naar de gratis upgrade van Windows 10. Nu is mijn beestje tergend traag geworden en wil ik deze opschonen en Windows her installeren. Als ik dit doe heb ik dan terug Windows 7 of 8.1. Hoe kan ik dan terug aan Windows 10 geraken. Welk stappenplan raden jullie mij aan om PC terug sneller te krijgen. Met vele dank, groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de key code van Windows 7 of hoger hebt kan je Windows 10 volledig opnieuw installeren zonder Windows 7 opnieuw te installeren.

 

Je kan kiezen voor opnieuw installeren met behoud van bestanden met deze handleiding

Wel eerst back-up maken van uw data.

 

Persoonlijk ben ik meer voorstander van volledig opnieuw installeren. Je kan tijden de installatie laten formatteren.

Dan ben je zeker dat je met een proper lei werkt.

Ook hier back-up maken van uw data.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw pc dateert wellicht van 2013 of niet ver daar vandaan.

 

Omdat je nu al Windows 10 staan hebt hoeft u zich bij een schone installatie van Windows 10 alvast geen zorgen te maken om de licentie tenzij je bv een nieuwe processor of moederbord gaat inbouwen alvorens een clean installatie vanaf een installatiemedium uit te voeren. En inderdaad dan zeker ook eerst al je data saven naar een extern medium.

 

Ik raad je ook aan eerst eens de gezondheid van de interne harde schijf te controleren. Doe daarom het volgende.

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !!! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

5a8889340d61b-CrystalDiskInfo.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.