Ga naar inhoud

outlook


Ludoke

Aanbevolen berichten

Ik heb een e-mailadres in outlook. Ook mijn vrouw heeft een e-mailadres in outlook. Als ik outlook open zie ik twee postvak IN vakken, dat van mij en dat van mijn vrouw. Alle binnengekomen e-mails komen in beide postvak IN te staan. Als ik in mijn postvak IN een mail verwijder is deze in het postvak IN van mijn vrouw ook weg. Kan ik dit voorkomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruiken jullie misschien allebei een e-mailadres van jullie internetprovider?

Is het e-mailadres van je vrouw misschien een alias van jouw e-mailadres/mailbox? Ik weet niet bij welke provider jullie zitten. Laat ik als voorbeeld Telenet nemen. Dit is informatie van Telenet:

Per mailbox kunt u

5 e-mailadressen (aliassen) instellen die allemaal naar dezelfde mailbox leiden. Die aliassen zijn gelijkwaardig. Een alias is dus een extra e-mailadres waarvan de e-mails in uw mailbox aankomen.

Bron: https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/extra-telenet-mailbox-aanmaken

 

De e-mails van alle aliassen die bij dezelfde mailbox behoren, zullen allemaal in hetzelfde Postvak IN aankomen. Dat lijkt nu bij jullie de situatie te zijn.

En als jullie nu 2 aliassen gebruiken die bij dezelfde mailbox behoren, dan heeft het ook geen zin om daarvoor twee e-mailaccounts op te nemen in Microsoft Outlook, want het is in feite maar 1 e-mailaccount (met 2 of meer aliassen).

 

Laat ik het met een eigen voorbeeld toelichten: Ik zat vroeger bij Planet.nl. Dat was mijn provider. Van Planet kreeg ik dit e-mailadres: [mijn achternaam]809@planet.nl. Daar had ik zelf geen keuze in; dat e-mailadres kreeg ik toegewezen.

Als alias koos ik [mijn voornaam + achternaam]@planet.nl.

In mijn e-mailprogramma nam ik slechts 1 e-mailaccount/e-mailadres op: [mijn achternaam]809@planet.nl.

In Postvak IN van dat account kwamen daarna ook de e-mails binnen van mijn alias [mijn voornaam + achternaam]@planet.nl.

 

Misschien zijn er ook nog andere verklaringen, maar dit lijkt me de meest voor de hand liggende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.