Ga naar inhoud

Geforceerd afsluiten


deschachtm

Aanbevolen berichten

Het opstarten en afsluiten werkt weer normaal zeg je.

Bedoel je daarmee dat het probleem is opgelost?

 

Naar de oorzaak is het raden want ik heb alleen enkele niet meer gebruikte zaken laten verwijderen.

Misschien dat daar toch de "dader" tussen zat maar ik zou toch niet kunnen zeggen welke dan juist de oorzaak was.

 

We gaan toch nog een scan doen om een besmetting helemaal uit te sluiten.

 

Download de ESET Online Scanner naar je bureaublad.
 
Eset Online Scanner uitvoeren.

  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", Eset opent klik op Get started.
  • Wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer klik op Ja, "Terms of use" opent klik op de knop "Accept".
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Get started" aan.
  • Bij Before we start... vink "No thanks, I am not interested en Disable feedback system" aan en klik "Continue".
  • Bij Choose a scan type kies "Full Scan".
  • Bij Detection of Potentially Unwanted Applications vink aan :

    - Enable ESET to detect and quarantine potentially unwanted applications
     
  • Klik op "Start scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.

Na het scannen:

  • Als er niks word gevonden klik op "Continue", en als laatste "Submit and close".
  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save scan log" geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.
  • Klik vervolgens een aantal maal op "Continue" en als laatste op "Submit and close".
  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. 
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Kweezie, ja afsluiten lukt terug normaal.  Ik heb Eset staan op mijn pc als virusscanner en heb nog eens volledig laten scannen en er zijn geen gevonden problemen.  Er zitten 2 stuks in quarantaine, maar zijn gevonden op datum na mijn afsluitproblemen.  Bedankt voor alle hulp en groetjes, martine

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het probleem opgelost is, kunnen we de gebruikte tools ook weer verwijderen

 

Download KpRm van Kernel-panik en sla deze op uw bureaublad op.

  • Klik met de rechtermuisknop op KpRm.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.
  • Zet een vinkje bij:

- Delete Tools

- Create Rerstore Point

  • Klik op de knop "Uitvoeren"en wacht geduldig tot de tool gereed is.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, dit kan je als bijlage posten.

    Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, in Eset logboek staat ook deze regel verschillende malen

Logboek
C:\Users\pc\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\DataStore\Data\nouser1\120712-0049\DBStore\LogFiles\edb.log - kan niet worden geopend [4]
 

maar geen bedreigingen gevonden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.