Ga naar inhoud

Windows 10: Verkenner werkt niet


Paul II

Aanbevolen berichten

Nog maar eens een probleem met Verkenner. Ik heb al overal gezocht hoe dit te verhelpen, maar vind niet echt hetzelfde probleem terug als wat ik heb. Daarom hieronder de lang uitgevallen beschrijving:

Wanneer ik in de taakbalk op het symbool voor "Verkenner" klik, ziet het er uit alsof Verkenner zich opent: het symbool wordt nu blauw onderlijnt en wanneer de cursor er overheen wordt bewogen, zie je de geopende Verkenner in het klein boven de taakbalk. Beweeg je nu de cursor op die verkleinde weergave, en klik je er op, gebeurt er echter niets.
Een programma als Multi Commander helpt soms wel, maar ook niet altijd. Kan iemand me helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paul II,

welkom op PCH.

 

Voor dit soort 'vage'problemen raad ik wel eens makkelijk een herinstallatie van je Windows (mèt behoud van eigen progs en instellingen) aan. Dat is meestal sneller dan een boel 'mogelijkheden' en tips uit te testen en meestal lost dit zo'n problemen op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt ? Ik dacht dat alleen bestanden, instellingen en voorgeprogrammeerde programma's te redden vielen. Behalve dus Windows "Verkenner" werkt mijn PC nu redelijk goed (maar misschien niet: je went op den duur aan alles) en ik vrees er voor de Windows-Pandora-doos te openen.  Wat je er over leest is niet meteen geruststellend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k kan maar zeggen wat we geregeld aanraden, maar het is aan jou om het 'te wagen' of niet natuurlijk...

21 minuten geleden, Paul II zei:

Ik dacht dat alleen bestanden, instellingen en voorgeprogrammeerde programma's te redden vielen.

Dit geldt alleen voor een 'clean install' (zie mijn vorig bericht) - niet voor de tweede optie dus.

 

(enne: ook Droske (medemoderator) vindt dit een aangewezen weg (zie zijn goedkeurend :top:-je dat hij bij mijn eerste post plaatste - maar nogmaals: jij maakt de keuze hé!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 26/9/2019 om 11:18, Paul II zei:

Ok, alvast bedankt. Ik meld me binnenkort terug want het past me nu niet en ik vermoed dat het niet in 5 minuutjes opgelost is. 

We zijn benieuwd naar het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.