Ga naar inhoud

Routerproblemen Linksys ea9300


Harry Panama

Aanbevolen berichten

Beste

Allereerst even vooraf: Ik woon in Panama en vorig jaar besloot ik om vpn te gaan gebruiken, niet alleen voor veiligheid maar ook om naar Belgische en Nederlandse programma's te kijken, ook via chroomecast.

Mijn keuze voor een router viel op Asus AC3100. Daar men die hier niet kan kopen, kocht ik die in de VS via Amazon. Blijkbaar heb ik geen geluk met routers want ik heb 2 splinternieuwe routers gekocht en allebei vertoonden problemen. De ene kon zelfs niet meer gereset worden en de laatste vertoont een hardwareprobleem en geeft geen 2.4G signaal meer. Ja, garantie echter transportkosten zijn ongeveer de prijs van een router. Nu heb ik vorige week een Linksys EA9300 gekocht in de hoop dat nu alles opgelost zou zijn, maar nee. (mijn ruim 10 jaar oude EA2700 werkt nog beter). Deze Linksys EA9300  functioneert goed met de laptop zowel ethernet en wifi. Echter een aantal zaken lopen niet goed: Mijn smartphones hebben problemen met het maken van een goede constante verbinding. Ze zien de wifi verbindingen wel, maar krijgen geen toegang. Ik heb daar het volgende al aan gedaan: een reset van de wifi verbinding en airplane mode aan/uit op advies van Google Android. Maar helpt niet veel. Even verbinding en dan valt ie weg. Ten tweede wat mij is opgevallen dat de tri-band 5Gz+5Gz zwak signaal geeft vanwege overbezetting van het kanaal in de range 36-48 en kan die niet naar een ander kanaal plaatsen, daar automatisch de enige optie is. Vervolgens kan i met deze router ook niet meer verbinden met Nordvpn, want die verzorgt nu alleen nog openvpn. Hoe dit allemaal op te lossen, want het maakt mij wel radeloos. Bij voorbaat dank. Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Harry Panama zei:

Deze Linksys EA9300  functioneert goed met de laptop zowel ethernet en wifi. Echter een aantal zaken lopen niet goed: Mijn smartphones hebben problemen met het maken van een goede constante verbinding. Ze zien de wifi verbindingen wel, maar krijgen geen toegang.

Ik gebruik de Linksys EA 7500 router (ietsje ouder dan de Linksys EA9300).
Aan alle devices ken ik een IP-adres toe en voeg ze dan in de router, tesamen met de MAC-adres. Wellicht hebt je dit ook al gedaan, maar dat weet ik niet.
Zo liften ze mee met de Wi-Fi, vooral de devices.

VPN werkt hier ook goed, maar tja .  .  .  . ik woon niet in Panama.

Je zou de Linksys EA9300 handleiding goed moeten doornemen. Lynksys router(s) zijn normaliter eenvoudig te configureren (mijn ervaring).

 

802070016_Schermafbeelding2019-06-30om23_07.06kopie.jpg.efb5ebb604c6178a108e594e1810e24e.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Harry Panama zei:

Vervolgens kan i met deze router ook niet meer verbinden met Nordvpn, want die verzorgt nu alleen nog openvpn. Hoe dit allemaal op te lossen, want het maakt mij wel radeloos.

Ik kwam deze link tegen.

Of het reclame is of de waarheid weet ik niet :hmmmm2:

Quote

Ervaar het internet zonder beperkingen
De Overheid van Panama heeft de macht om websites te blokkeren en vele ISP's gebruiken deep packet inspectie om de online aktiviteiten van hun gebruikers in de gaten te houden. VyprVPN staat u toe om de lokale inhoudsfiltering te omzeilen en deep packet inspecties te voorkomen met behulp van 256-bit AES versleuteling en VPN servers gelokaliseerd rondom de wereld. Met VyprVPN geaktiveerd kan uw ISP alleen versleuteld VyprVPN verkeer en VyprVPN server lokaties zien, in plaats van emails, websites die u bezoekt en andere persoonlijke gegevens.

Nu zou je info van | over | bij NordVPN in Panama moeten vragen. NordVPN wordt veel gebruikt in NL, en wordt vermeld als zeer goed (heb zelf geen ervaring mee, ik gebruik een andere VPN).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Moderator

Bedankt, ik ga het onmiddellijk uitproberen. Wat Openvpn betreft: met de Asus router werkte openvpn van Nordvpn  in Panama prima, maar na de crash met die routers.... Nordvpn is gevestigd hier in Panama. Ik begreep van Nordvpn dat ze alleen nog openvpn ondersteunen en alle andere opties niet. Daarom vraag ik me af of ik Nordvpn nog wel kan gebruiken met Linksys ea9300.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

Ik heb de handleiding nogmaals doorgelezen, maar biedt geen enkel antwoord of houvast op mijn probleem. Ik zag dat in het statusrapport (probleemoplossen) de gegevens van de devices vanzelf verschijnen. Hoe kan ik dan een ip-adres toewijzen? 5Gz frequentie is helemaal niet wijzigen zoals bij 2.4G. Het is wel bijzonder vreemd dat mijn oude router EA2700 wel perfect werkt Geen probleem met connecties van de smartphone en bij de EA9300 valt de wifi verbinding op de Android na een paar minuten weg. M.a.w. dé oplossing heb ik nog niet. Kan het ook te maken hebben met poorten?

Overigens wat betreft de link: de overheid kan, maar doet dat niet.

groeten

Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Harry Panama zei:

Vervolgens kan i met deze router ook niet meer verbinden met Nordvpn, want die verzorgt nu alleen nog openvpn.

Dan is bovenvermelde opgelost, zie jouw bericht hieronder:

18 uren geleden, Harry Panama zei:

Ik begreep van Nordvpn dat ze alleen nog openvpn ondersteunen en alle andere opties niet.

Voot het probleem met NordVPN heb ik geen oplossing, dat weet ik niet.

18 uren geleden, Harry Panama zei:

Daarom vraag ik me af of ik Nordvpn nog wel kan gebruiken met Linksys ea9300.

Dat zou ik niet weten, maar waarom niet eigenlijk? Het beste is contact opnemen met NordVPN.

 

16 uren geleden, Harry Panama zei:

Ik zag dat in het statusrapport (probleemoplossen) de gegevens van de devices vanzelf verschijnen.

Dat plaatje van mij was een voorbeeld om te laten zien dat aan alle apparaten / iDevices IP-adres & MAC-adres worden toegekend, sorry voor de verwarring.

 

16 uren geleden, Harry Panama zei:

Hoe kan ik dan een ip-adres toewijzen?

Voorbeeld: IP-adres van de router hier is 192.168.1.1
Aan alle apparaten & iDevcies ken ik een IP-adres toe, bijvoorbeeld:
00] Linksys Router        192.168.1.1
01] Computer                192.168.1.101   
02] iDevice 01               192.168.1.102
03] iDevice02                192.168.1.103
04] Computer 02          192.168.1.104
enz.    

Note: de screenshots hieronder zijn van de EA 7500, bij jouw router kan het iets anders zijn.

 

Voeg het IP-adres en het MAC-adres toe in de router en zodat alle apparaten gebruikt kunnen maken van het lokale computernetwerk.

Inloggen Linksys router. Een voorbeeld van het IP-adres en het MAC-adres in de router toevoegen:
Bij Routerinstellingen  >>  Connectiviteit >>  tabblad Lokaal netwerk  >>  klik op DHCP -reserveringen.
 

1511289916_Schermafbeelding2019-10-01om14_11_39.jpg.31c7330998a894ed326d2e87ebf629ef.jpg

 

1772567009_Schermafbeelding2019-10-01om14_13.00kopie.jpg.e8b7166de771aad1a11dbbdffa529f83.jpg

 

Klik op Apparaatreserveringen handmatig toevoegen.  
In het volgende scherm het IP-adres en het MAC-adres van het apparaat toevoegen. Klik vervolgens toepassen.

 

 

1707629720_Schermafbeelding2019-10-01om14_14.00kopie.jpg.6f0644a181373386ee40b71d447de577.jpg

 

1258885061_Schermafbeelding2019-10-01om14_15.10kopie.jpg.f2d1073cd415a64777b2c86eb70af2cc.jpg

 

 

Succes.

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

Ik heb je stappen in de router opgevolgd, maar helaas. Mijn smartphone ziet de verbindingen van 2.4G en 5G en maakt onmiddellijk verbinding op beide kanalen, maar na een paar minuten is het gedaan en over. Airplane mode aan/uit, Hetzelfde verhaal na een paar minuten valt de verbinding weg, terwijl met de oude EA2700 alles perfect blijft werken. Ook in supermarkten, hotspots etc werkt mijn telefoon prima. 

ScreenShot001.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet natuurlijk ook de router ‘correct’ configureren. De stappen in mijn vorig bericht beantwoord jouw vraag >>Hoe kan ik dan een ip-adres toewijzen?<<
En de rest van het configureren is voor jou, zie handleiding van de router.

 

Om met een apparaat (computer en/of een tablet & smartphone) naar Internet te gaan via een Wi-Fi verbinding, zou je eerst een beschikbare WI-Fi netwerk moeten zoeken en een verbinding met dat netwerk moet maken.
Een netwerk heeft een netwerknaam en een wachtwoord.

 

47 minuten geleden, Harry Panama zei:

In de telefoon bij wifi-verbinding wordt ook gemeld authentificatieprobleem

Ja dat is logisch, WI-Fi op smartphone aanzetten, Wi-Fi wachtwoord invoeren (is gelijk aan het wachtwoord in de router). (geheugensteuntje) bij router: Connectiviteit >>  tabblad Normaal >>  Wi-Fi wachtwoord.

 

572027218_Schermafbeelding2019-10-01om17_05_29.jpg.b7cb0c057f6b6b8f63b133ff42e4c24c.jpg  225644227_Schermafbeelding2019-10-01om17_05_42.jpg.07d3252981308bbca8c25dd9967d3ec6.jpg   684096372_Schermafbeelding2019-10-01om17_07_02.jpg.b2d3b8664d97fc07ef7e3dedef71bd1e.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, natuurlijk staat alles aan. Ik denk dat ik voor het wifi-probleem de oplossing heb gevonden. Ik heb de bandaansturing van 5G uitgezet en heb nu 2 onafhankelijke 5G banden en tot nu blijkt ca. een klein uur dat  de telefoon op 5G nu werkt. 🤞 Ik hoop dat hiermee alles opgelost is.

Vpn moet ik maar op een andere manier oplossen. Een andere provider die wel PPTP dan wel L2TP aanbiedt.

Hartelijk dank voor alle hulp. Al weer een stuk wijzer geworden.

Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.