Ga naar inhoud

WiFi Navigatie


p38cyq

Aanbevolen berichten

Mijn wagen is uitgerust met WiFi, zoals de meeste recente wagens trouwens.

Ik verbind die, via DHCP, (mijn auto heeft geen vast IP adres); hij maakt automatisch verbinding (krijgt een IP-adres) met de server van de fabrikant en downloadt de meest recente verkeerssituatie. (opstoppingen enz.)

Kent iemand deze servers? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Dasle et al: ik heb het ondertussen gevonden.

 

Was wel vergeten te vermelden dat, in de instellingen van je wagen, je het netwerk van je router moet kiezen (het alternatief is van je gsm een hotspot maken, dan komt de data via 3G/4G, het mobiele netwerk).

 

Het volstaat de DNS-entries van je router na te gaan, het blijkt dat er verbinding gemaakt wordt met de server van www.naviextras.com, en wel met de FTP-server ervan : zippy.naviextras.com.

 

Deze blijken navigatie-data door te sturen naar praktisch alle autofabrikanten, van Abarth tot Yamaha.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat je eruit bent, zoals ik het verstaan heb zou je hiervoor ook gebruik kunnen maken van RDS maar zou dit niet zo betrouwbaar zijn.

Om dit via wifi te doen moet je dan gebruik maken van een abonnement?

Wat ik aanhaalde over Opel heb ik even uitgezocht en had in principe niets met verkeersupdates te maken, het ging om Onestar,

Dat is een soort van persoonlijke assistent van Opel en deze diensten worden blijkbaar stop gezet na 31 december 2020.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.