Ga naar inhoud

HD schijfhulpprogramma


Aanbevolen berichten

beste, sedert gisteren ondervindt ik problemen na het opstarten van het nieuwe programma Catalina, deze heb ik terug verwijderd door een backup op de externe schijf, wat me nu opvalt is , dat er onder schijfhulpprogramma's twee HD's vermeld worden, de eerste is HD 267,3 GB andere volume 263,05 GB, er staat nu ook nog een HD gegevens onder met 256,91 GB andere volume 273,43 GB, mag ik deze onderste terug verwijderen( wissen ) of best niet, vanwaar komt dat ander volume. de IMAC is OS Majave 3,1 GHz intel core i5 8 GB ram 1867 MHz DDR3.

met dank

pieter-jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

macOS Catalina is geen programma, maar nieuwste macOS besturingssysteem.

Het is niet verstandig om nu al te upgraden naar macOS Catalina, aangezien nog veel bugs er zijn.
En als je toch wilt doen, neem dan eerst een goede maatregel, zorgt dat je een macOS Mojave-installer op een USB stick (minimaal 12 GB) hebt.
 Zie PB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt IEscape, de mac staat ingesteld voor automatische update's, deze heb ik nu uitgeschakeld en vanaf de externe schijf de Mojave er terug opgezet, hoe kan men nu weten dat daar nog veel problemen mee zijn als leek, je krijgt de vraag van Apple dus denk je dat alles ok is , maar blijkbaar niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Automatische update uitschakelen is het beste.

De meeste Mac gebruikers wachten altijd tot dat er een macOS X versie .1.2 of hoger aanwezig is of soms heet dat een Combo update.
Je zou eigenlijk ook eerst moeten checken of je nog 32-bit applicaties gebruiken. Die werken niet meer met macOS Catalina, zoals veel Adobe producten. MS Office pakket 2016 of 2019 voor mac, werken ook nog niet vlot, terwijl volgens Microsoft wel zou moeten werken.
Ik volg hier (gewoon lezen wat voor problemen er zijn) en de berichten bij dat ander forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt maar als leek ben je daar niet vanop de hoogte, bedankt om me het te melden, eigenlijk zouden ze dit pas mogen doorzenden naar de klanten als alles ok is toch....en idd alle spelen die erop staan voor de kleinkinderen en gekocht zijn werken niet meer, ook IPhoto doet het niet meer, nu zal ik beter informeren wees daar maar zeker van, nogmaals dank en we zullen zien als ze op MacFreak een oplossing hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.