Ga naar inhoud

Dilemma: VR gaming met 2-in-1 laptop, gaming laptop of desktop?


memo951

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

ik zit met een dilemma. Ik ben van plan om een nieuwe 2-in-1 laptop, een gaming laptop of een desktop te bestellen.

 

Eerst wat meer over mij. Aangezien ik een loopband heb kan ik met een 2-in-1 laptop de laptop makkelijk in tablet modus kantelen en deze dan perfect voor het dashboard van mijn loopband plaatsen, ik vind het leuk om een YouTube film of iets dergelijks te bekijken tijdens het wandelen/lopen.

 

Verder droom ik al een ruime tijd om in de VR wereld te stappen. Maar dan heb ik het over de big bosses (Oculus Rift, HTC Vive en Valve Index, kost ongeveer 1000 euro), mijn voorkeur ligt bij de Valve Index. Echter, deze high-end VR kits vereisen toch wel een high-end grafische kaart.

 

En als laatst heb ik een grote 4K OLED TV waar ik op wil gamen (helaas gelimiteerd tot 60Hz wegens het ontbreken van een Displayport in de meeste (als het niet allemaal is) smart tv's. Met de HDMI 2.0, 2.0a en 2.0b poorten kan deze tv maximum 60Hz beeld weergeven wanneer ik een computer hier aan verbind.

 

Hoe kan ik al deze zaken realiseren? Waar zit mijn twijfel? Wel...

 

Optie 1: als ik een 2-in-1 laptop zou bestellen dan moet ik ook een externe gpu dock aanschaffen (bijvoorbeeld een Razer Chroma X 700W) samen met een externe grafische kaart. Als ik voor deze optie kies dan wil ik de beste grafische kaart: RTX 2080 ti overclocked versie. De Razer Chroma X 700W kost ongeveer 430 euro, de RTX 2080 ti overclocked versie kost gemiddeld 1300 euro.

 

Er zijn 2 soorten 2-in-1 laptops die ik zou willen aanschaffen.

 

De ene is de nieuwe Lenovo Yoga C940 met een 14 inch 4K scherm (prijs is €1799, maar je krijgt 10% korting op de aankoop, dus het komt neer op ongeveer €1620, de specificaties van dit product zijn als volgt:

 

Intel Core i7-1065G7 Processor (1,30 GHz, tot 3,90 GHz met Turbo Boost, 4 processor kernen, 8 MB cache)

 

16 GB (4x32Gx32) LPDDR4X RAM

 

1 TB SSD-station, M.2 2280, PCIe-NVMe, TLC3733MHz (gesoldeerd)

 

Voor meer info zie onderaan:

 

www.lenovo.com/be/nl/laptops/yoga/yoga-c-series/Lenovo-Yoga-C940-14IIL/p/88YGC901221

 

De tweede 2-in-1 laptop is het volgende:

HP ZBook Studio x360 G5 Laptop (prijs is €2312), specificaties zijn als volgt:

 

Intel Core i7-9750H Processor (2,60 GHz, tot 4.50 GHz met Turbo Boost, 6 processor kernen, 12MB cache)

 

16GB DDR4-SDRAM

 

512GB NVMe, PCI Express, SSD

 

Voor meer info zie onderaan:

 

www.centralpoint.be/nl/laptops/hp/zbook-s360-g5-i7-9750h-15-6-16gb-512gb-art-6tw39eauug-num-10456840

 

Als ik voor de Lenovo zou kiezen dan kost mij dit allemaal 4350 euro (2-in-1 Lenovo Yoga + Razer eGPU 700W + RTX 2080 ti oc + Valve Index VR kit).

 

Als ik voor de HP Zbook x360 zou kiezen dan kost mij dit allemaal 5042 euro (2-in-1 Lenovo Yoga + Razer eGPU 700W + RTX 2080 ti oc + Valve Index VR kit).

 

De Intel Core i7-9750H is krachtiger dan de Intel Core i7-1065G7 Processor maar op YouTube zag ik video's dat er zelfs YouTubers zijn die met een ouderwetse (minder krachtige) Intel Core i7-8550U Processor + een externe gpu dock en een RTX 2080 ti heel goede resultaten behalen op 4K ultra settings.

 

Die Lenovo is een pracht van een 2-in-1 laptop en kost al gauw 692 euro minder dan de HP Zbook x360. De Lenovo heeft 2x zoveel SSD dan de HP. Maar de HP heeft dan weer de i7-9750H CPU.

 

Dus ik vraag mij af (mijn 1st vraag aan jullie); als ik deze 2-in-1 laptops, in combinatie met een externe gpu / egpu + een RTX 2080 ti grafische kaart zou gebruiken voor 4K gaming op ultra settings + VR gaming met bijvoorbeeld een Valve Index ook op ultra settings, kunnen deze bovengenoemde cpu's dit wel probleemloos aan?

 

Een i7-9750H in de HP kan dit volgens mij probleemloos aan maar kan de Lenovo met zijn 10de (nieuwe/zuinige) generatie i7-1065G7 ook wel moeiteloos aan? En toekomstgericht? Zou deze CPU bijvoorbeeld de volgende high-end grafische kaarten van Nvidia ook nog probleemloos aan kunnen? Ik ben dus wat toekomstgericht aan het denken en ben wat sceptisch hoe mooi ik die Lenovo ook maar vind. Ik zou het enorm waarderen om wat reacties/suggesties te lezen hieromtrent.

 

Een volwaardige gaming laptop overweeg ik eventueel ook wel maar deze maken ten eerste veel lawaai, ten tweede zijn ze behoorlijk duur en als ik een gaming laptop koop dan zou het eentje moeten zijn met minstens de volgende specificaties:

 

AZERTY toetsenbord indeling

 

Intel Core i7-9750H of het liefst een Intel Core i9-9980HK

 

Het liefst 32 RAM geheugen

 

Minstens 1GB NVMe SSD, het liefst 2GB

 

Minstens 1 Thunderbolt 3 poort zodat ik over enkele jaren eventueel een egpu kan aansluiten wanneer de interne grafische kaart het minder doet bij nieuwe games

 

Het moet eentje zijn met een RTX 2080 8GB  grafische kaart zodat ik op dit moment de meeste games toch op 4K 60 fps kan spelen op mijn TV, en vooral ook de Valve Index VR headset kan gebruiken op ultra settings en deze opstelling mag niet meer kosten dan 3000 euro. Vind je dat wel? 😊 Een eGPU dock + een grafische kaart heb ik bij zo'n opstelling voorlopig dan niet nodig. Samen met de Valve Index komt dit alles dan neer op 4000 euro.

 

Een laptop met dezelfde opstelling en een simpele grafische kaart mag ook, maar dit mag niet meer dan 1800 euro kosten, zodat ik de laptop met een eGPU + een RTX 2080 ti kaart kan gebruiken op ultra settings. Zo'n opstelling komt dan neer op €1800 laptop + €430 Razer eGPU dock + €1300 RTX 2080 ti overclocked grafische kaart + €1000 Valve Index. Totaalprijs: €4530.

Als jullie iets vinden laat aub iets weten.

 

En als laatste optie is er een desktop, met de volgende specificaties voor een totaalbedrag van 3300 euro:

 

- Cooler Master MasterCase H500P Gunmetal Mesh tower-behuizing

 

- be quiet! Dark Power Pro 11 1000W voeding

 

- Seagate BarraCuda, 2 TB Harde schijf

 

- Intel Core i9-9900K, 3.6 GHz (5,0 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor

 

- ASUS ROG Strix Z390-E Gaming, socket 1151 moederbord

 

- Corsair 32 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen

- Kingston KC2000, 2 TB SSD

- Corsair Hydro Series H115i PRO RGB waterkoeling

 

- Asus ROG Strix 2080 ti 11GB overclocked

 

- Microsoft Windows 10 Pro 64bit software

 

Met deze desktop kan ik de Valve Index VR headset ongetwijfeld zeer vlot spelen op ultra settings maar dan moet ik nog 200 euro aan spenderen aan een kleine 32 inch smart tv die ik achter mijn loopband zal monteren zodat ik via mijn smartphone YouTube filmpjes kan streamen/casten. Totaalprijs: 3500 euro. Samen met de Valve Index komt het dan neer op 4500 euro.

 

Mijn 2de vraag is dus aan jullie, welk van deze opties zouden jullie kiezen als je filmpjes wilt bekijken tijdens het lopen/wandelen op de loopband, als je op 4K wilt gamen met ultra settings en als je in de wereld van VR wilt duiken op ultra settings? Welk van deze opties zou je dan kiezen en vooral waarom?

 

Sorry voor de lange tekst 😕😐

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je denk veel te hoog en veel te duur.

Denk jij echt dat iedereen kan kopen wat je denk dat het nodig is?

Dan zal de fabrikant van Valve Index weinig verkopen.

 

Eisen voor Valve Index

 

Minimum:

  • OS: Windows 10

  • Processor: Dual Core with Hyper-Threading

  • Memory: 8GB of RAM

  • Graphics: NVIDIA GeForce GTX 970, AMD RX480

  • Network: Broadband internet connection

  • Additional Notes: Available DisplayPort (Version 1.2) and USB (2.0+) port required

Beter:

  • Processor: Quad Core +

  • Graphics: NVIDIA GeForce GTX 1070 or better

  • Additional Notes: Available USB (3.0+) Port Required for Headset Pass-Through Camera & USB Port Support.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.