Ga naar inhoud

Router via WiFi naar laptop --> via netwerkkabel naar pc


user1988

Aanbevolen berichten

Goeiedag.

Ik woon op kamers, waar de router in de kamer van mijn huisgenoot staat. Nu heb ik niet echt trek om een kabel te gaan leggen, en heb dus als gevolg alleen internet op mijn laptop.

Nu heb ik wel een ethernetkabel liggen (niet lang genoeg). Wat ik mij dus afvraag is of het mogelijk is om de internet verbinding via ICS, of een dergelijke andere methode vanaf mijn router, over WiFi, dan door de lankaart via de ethernetkabel naar mijn pc te sturen.

Ik had in mijn oude huis geen WiFi, en had dus de PC, die via de router internetverbinding had, zijn primaire netwerkkaart gebridged met de 2e netwerkkaart, en daar mijn laptop aan gehangen. Dat werkte perfect.

Probeerde dus hetzelfde te doen door mijn WiFi adapter te bridgen naar mijn netwerkkaartje in mijn laptop. echter, hier loopt het mis en ontstaat er gewoon geen verbinding vanaf mij WiFi kaart. Die geeft dan aan "Not Connected" en opnieuw verbinding maken resulteert ook alleen maar in "Not Connected". Ook ICS werkt niet, ik krijg dan OF een foutmelding dat er een IP-conflict optreed, OF dat er een al een LAN verbinding is met hetzelfde IP-adres als dat wat wordt gebruikt voor het toewijzen van een IP-adres.

Besturingssystemen op pc en laptop is XP Pro. Router is de Sitecom WL-176.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Je hebt wireless router.

De pc is met kabel verbonden naar de router.

Uw Laptop heeft een wireless. (Wifikaart)

Dat klopt?

Als dat zo is dan moet je geen kabel trekken.

Nu voor de duidelijkheid:

Hebt je internet op de laptop? Ik vermoed van niet.

Hebt je internet op PC? Ik vermoed van wel.

Eerst dit en daarna kan ik u helpen met verbinding van laptop naar pc en andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt wireless router.

De pc is met kabel verbonden naar de router.

Uw Laptop heeft een wireless. (Wifikaart)

Dat klopt?

Als dat zo is dan moet je geen kabel trekken.

Nu voor de duidelijkheid:

Hebt je internet op de laptop? Ik vermoed van niet.

Hebt je internet op PC? Ik vermoed van wel.

Eerst dit en daarna kan ik u helpen met verbinding van laptop naar pc en andersom.

Ik heb een wireless router.

De pc is met kabel verbonden naar de LAPTOP

mijn laptop heeft een wireless kaart, alsmede een netwerkkaart.

Ik heb internet op de laptop (via wifi)

ik heb geen internet op de pc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keuze 1

Kan je niet met de kabel van pc naar router in plaatst van laptop?

In dit geval kan de laptop uit en kan de pc op internet.

PC kan uit en laptop kan op internet. Maar kunnen ook allebei op internet zonder hinder.

Keuze 2

Want als je met uw pc via uw laptop op internet wilt moet de laptop altijd aan staan.

In dit geval moet uw laptop internet delen.

Het gaat hoor. Nadeel ervan is als iemand op laptop op internet wilt en iemand anders ook op internet is met de pc dan gaat het ook langzamer.

Welke keuze gaat je nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keuze 1

Kan je niet met de kabel van pc naar router in plaatst van laptop?

In dit geval kan de laptop uit en kan de pc op internet.

PC kan uit en laptop kan op internet. Maar kunnen ook allebei op internet zonder hinder.

Keuze 2

Want als je met uw pc via uw laptop op internet wilt moet de laptop altijd aan staan.

In dit geval moet uw laptop internet delen.

Het gaat hoor. Nadeel ervan is als iemand op laptop op internet wilt en iemand anders ook op internet is met de pc dan gaat het ook langzamer.

Welke keuze gaat je nemen?

Hey stegisoft,

user1988 bedoelt dus hetgeen wat jij in keuze 2 zegt. Hij heeft geen internetkabel naar zijn kamer, hij kan daar alleen draadloos internet krijgen.

Wat je dus ook kan doen is een ontvanger voor draadloos internet kopen voor je PC. Want is is volgens mij niet mogelijk niet mogelijk om een draadloze verbinding te delen naar een PC zonder draadloos internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.