Ga naar inhoud

Internet snelheid Mbit/s vs Mbps


sjim

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn internetprovider belooft met mijn pakket een snelheid van 250 Mbit/s (Gekopieerd van hun website: "Want door de 250 Mbit/s download- en 25 Mbit/s uploadsnelheid ben je moeiteloos met het hele gezin tegelijk online"). Echter, wanneer ik via speedtest.net de test doe dan kom ik nooit hoger dan zo'n 48 Mbps. Speedtest.net gebruikt dus de eenheid Mbps, maar dat is toch hetzelfde als Mbit/s? Dan heb ik daadwerkelijk toch een veel te lage snelheid? Alvast bedankt!

 

groeten,

Sjim

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, sjim zei:

Speedtest.net gebruikt dus de eenheid Mbps, maar dat is toch hetzelfde als Mbit/s?

Ja, dat is hetzelfde.

Ga je draadloos of met kabel naar het Net?

Wat zijn de specificaties van je Ethernet en WiFi kaart van je pc?

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, sjim zei:

is het niet gevaarlijk om hier een snapshot van mijn hardware via Speccy te publiceren..?

Als dat gevaarlijk was dan zouden we het niet vragen hoor.

Uw WiFi kaartje ondersteunt geen ac en ook geen 5 GHz band. Je zit dus met je downloadsnelheid voor dat kaartje tegen het max haalbare. In theorie zou je 100 Mbps kunnen halen maar in de praktijk is dat voor een draadloze verbinding meestal ergens in de buurt van de helft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.