Ga naar inhoud

Verticaal zoeken met meerdere zoekwaardes onder elkaar


Marinus_Henk

Aanbevolen berichten

Hallo Excel oplossers,

 

Ik heb weer een vert. zoeken vraag. Op tab Data staat de tabel en op Blad1 staat het eindresultaaat zo als ik het graag zou zien. Je kan zien dat in Tab Blad1 meerdere zoekwaardes onder elkaar staan en een zoekwaarde kan meerdere antwoorden hebben. Dit kan ik wel oplossen maar als er niets meer te vinden is moet de zoekwaarde 1 cel opschuiven terwijl het antwoord wel 4 rijen lager kan staan.

Als voorbeeld heb ik kleuren aan het resultaat gegeven zo kan je zien welk resultaat bij welke zoekwaarde hoort. 

 

Wie weet hiervoor een oplossing?

 

Alvast bedankt,

 

Marinus

Marinus rev04.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bakerman,

 

Bedankt voor je hulp (werkt iid mooi) Helaas gaat je oplossing niet werken op het bestand waar ik dit op zou toepassen. Ik heb echt een formule nodig die ik kan uitbreiden naar meerdere kolommen. 

Ben bang dat hier geen oplossing voor is. Het enige wat ik zoek is dat de zoekwaarde 1 cel naar beneden opschuift als er geen waarde met verticaal zoeken te vinden is. Het resultaat van verticaal zoeken is verschillend van grootte dus dat maakt het lastig om een voorwaarde voor het opschuifen te maken denk ik.

 

Ik wacht wel af of iemand hier nog tijd in wil stoppen om uit te zoeken.

 

Alvast bedankt

 

Marinus

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.