Ga naar inhoud

Formule in variabel aantal cellen plaatsen


Touw

Aanbevolen berichten

In Excel heb ik een applicatie gemaakt waarin ik de bankmutaties ING download. Dat gaat als volgt: nadat ik naar de site van de bank ben gegaan download ik de mutaties  als csv-bestand. Een macro opent het bestand waar ik de mutaties in wil plaatsen en zet de gedownloade mutaties netjes op een rij zoals het voorbeeld hier onder. De code voor de 4e kolom (D Code) wordt door de macro uit een matrix gehaald d.m.v. een formule (vert.zoeken). Deze formule staat in cel I42 en wordt door de macro in alle cellen vanaf D44 tot D2000 gezet.
                   
Omdat ik maandelijks de bankmutaties wil downloaden en de reeds aanwezige codes van vorige downloads niet wil overschrijven vanwege eventueel aangebrachte correcties in foutieve codes heb ik de macro zo gewijzigd dat hij de eerste lege cel in de kolom code opzoekt in daar de formule kopieert. Als volgt:
                   
                   
 ' Formule uit cel I42 wordt geplaatst in eerste lege cel van kolom codes          
 Sheets("Mut").Select                
Range("I42").Select                
Selection.Copy                
Range("D10000").End(xlUp).Offset(1, 0).Select              
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=False, Transpose:=False      
                   
                   
                   
Die formule wil ik echter in alle cellen van kolom D geplaatst zien waar de nieuw gedownloade mutaties van die maand staan. Dus. bv de eerste 4 maanden had ik al eerder gedownload en daar komt nu de 5e maand onder. Dan moet de formule die de code uit de matrix haalt in alle D-cellen van de maand mei komen te staan. Ik heb dat geprobeerd met IF. . . .then maar ik krijg dat niet goed voor elkaar. Kan mij iemand daarmee helpen? Alvast bedankt.  
                   
                   
voorbeeld kolommen                  
Bankmutaties                
                   
kolom A      Kolom B                                   Kolom C                      Kolom D                    Kolom E                Kol      
Datum Naam  banknummer tegen rek.   code Bedrag        
D                  
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.