Ga naar inhoud

Google Chrome incognito modus


dfle

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb de Google Chrome-knop op de taakbalk. Als ik er met de rechtermuisknop op klik, wordt het contextmenu weergegeven. Maar ik zie niet langer het gedeelte Taken waar ik normaal gesproken de keuze heb tussen een Nieuw venster of een Nieuw privé-browservenster.

 

411477876_contextmenutaakbalkknopChrome.jpg.3b4880fabd2d319d14e4df03b713c1e0.jpg


Hoe moet ik het aanpakken om deze manier terug te vinden om Chrome in de privémodus te openen? Het is sneller dan via het menu met de drie punten.

 

Théo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo abbs,

 

Vooreerst merci voor uw reactie. Ik heb gedaan wat u voorstelde. Google Chrome was al up-to-date. Helaas heeft de uitgevoerde interventie niet gemarcheerd.

 

Dan heb ik de browser maar helemaal verwijderd, inclusief de map onder Program Files, en de computer afgesloten en opnieuw gestart. Vervolgens de nieuwste versie van de browser (Versie 79.0.3945.88 (Officiële build)) gedownload en geïnstalleerd. Maar ik kan nog steeds niet via het contextmenu een keuze maken tussen een Nieuw venster of een Nieuw incognitovenster. Ook niet via de applicatie in het Startmenu.

 

Opmerkelijk is dat Firefox en Edge wel het gedeelte Taken laten zien en dus ook de optie om een InPrivate-venster te openen.

 

Théo

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Heel raar eens kijken of er malware is:

 


Download 51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op MBSetup.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Die is hier na te lezen Handleiding
  • Klik vervolgens op de knop Scannen om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.


Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:


  • Klik op "Quarantaine" en daarna op "Gereed".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.


Start Malwarebytes klik op "Detectiehistorie", klik op "Historie".
Dubbelklik op het recentste "Scan detectie".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
5dd136f347bee-log_mbam.png
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Hoe je een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest je hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo abbs,

 

Ik heb uw aanwijzingen opgevolgd. MBAM heeft (gelukkig) geen bedreigingen gevonden.

 

1079535666_MBAMbedreigingsscansamenvatting.jpg.9eeb7269c1a8e4017b9cf77cafddf4aa.jpg

 

 

1348030316_MBAMscanreport.thumb.jpg.6b04b46c6a087072bfaa7979feddbf96.jpg

 

MBAM scan report.txt

 

Op mijn laptop draai ik ook Windows 10 en daar doet het probleem zich niet voor. Het meest in het oog springende verschil met mijn bureaucomputer (daar toont zich het probleem) is dat de laatste niet x64-based is, maar x86-based. Zou dat verschil er mogelijks voor iets tussenzitten ?

 

Théo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Heel raar,

 

Verwijder nu Google Chrome nog eens maar ook de mappen:

Maak eerst indien nodig een backup van je bladwijzers: http://www.clickx.nl/hintsentips/123974/maak-een-back-up-van-je-bladwijzers/

 

Maak daarvoor eerst de "Verborgen bestanden" zichtbaar Handleiding.

Ga nu naar de dik gedrukte mappen en verwijder die: (indien aanwezig)

C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local\Google <== deze

C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Google <==deze

C:\Program Files (x86)\Google <== deze

C:\Program Files\Google <== deze

C:\ProgramData\Google <== deze

Herstart je pc en download Chrome opnieuw: https://www.google.com/intl/nl_nl/chrome/

En installeer hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo abbs,

 

Spijtig genoeg heeft deze operatie ook geen gewenst resultaat opgeleverd.

 

Had u al gelezen dat het probleem zich niet toont op mijn laptop ? Er zijn wel enkele verschillen met mijn bureaucomputer. De laatste is x86-based en niet x64-based. En verder valt het op dat de C-schijf van de desktop wel de mappen Program Files en ProgramData bevat, maar niet de map Program Files (x86).

 

Op de C-schijf van de desktop bevindt de map Google zich op de volgende locaties :

C:\Gebruikers\[-----]\AppData\Local\Google

C:\Program Files\Google

 

Op de C-schijf van de laptop komt de map Google alleen hier voor :

C:\Users\[-----]\AppData\Local\Google

C:\Users\[-----]\AppData\Roaming\Google

C:\Program Files (x86)\Google

 

Théo

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.