Ga naar inhoud

Toshiba TV korrelig als ik hem aansluit op PC


Aanbevolen berichten

hallo, als ik mijn tv aansluit op mijn computer via een hdmi kabel komen er allemaal witte korreltjes op mijn tv ik heb de resolutie al proberen aan te passen maat het veranderd niks. Als ik de tv aansluit op mijn Playstation (met dezelfde hdmi kabel) werkt hij wel perfect. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen en hoe dit komt? Dit is hoe ik het zie op mijn tv https://gyazo.com/78352fa81fa383c2eb13f589ccc8c4be. Als ik een screenshot maak van het scherm ziet het er wel goed uit zonder de korrels dus https://gyazo.com/526e3a175003f4cd5cdd8a519ddadc97

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat het ligt aan de grafische kaart in jouw pc. Vermeld dus welke grafische kaart jij gebruikt. Graag een zo volledig mogelijke typeaanduiding.

 

Als voorbeeld noem ik de grafische kaart in mijn pc. Dat is een eenvoudige kaart, de NVIDIA GeForce GT 530, met 2 GB DDR3 geheugen.

Hierop aangesloten is een 24 inch monitor met een resolutie van 1920 x 1080, via de DVI-aansluiting.

Maar zou ik hierop ook jouw Toshiba 49U5766DG kunnen aansluiten? Jouw Toshiba tv heeft een zogenaamde 4K resolutie: 3840 x 2160.

Nee, dat zou mijn grafische kaart niet kunnen trekken.

Hieronder laat ik zien welke resoluties maximaal mogelijk zijn met mijn grafische kaart:

 

5e1b320859b97-max_resolutie_mijn_graf_ka

 

Zoals je in de afbeelding kunt zien, maakt het ook uit via welke uitgang/poort de grafische kaart verbonden is met de monitor.

Als ik gebruik zou maken van de HDMI-aansluiting, dan zou de maximale resolutie 1920 x 1200 zijn.

Wanneer ik gebruik maak van de DVI of VGA-aansluiting, dan is een iets hogere resolutie mogelijk. Maar 4K (3840 x 2160) is voor mijn grafische kaart op geen enkele manier haalbaar.

 

Als jij doorgeeft wat voor grafische kaart jij hebt, dan kunnen de leden van dit forum voor jou nakijken wat de maximale resolutie voor jou is via de HDMI-aansluiting.

 

5 uren geleden, toshiba 49U5766DG zei:

ik heb de resolutie al proberen aan te passen maat het veranderd niks

Welke resoluties heb je geprobeerd? Misschien heb je kans op een goed beeld, wanneer je de resolutie van je tv instelt op 1920 x 1080.

 

5 uren geleden, toshiba 49U5766DG zei:

Als ik de tv aansluit op mijn Playstation (met dezelfde hdmi kabel) werkt hij wel perfect.

Welke Playstation? Versie 1, 2, 3, 4 of 5? Ik dacht dat de Playstation pas vanaf versie 4 overweg kon met 4K monitors.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, jouw grafische kaart is een heel stuk krachtiger dan de mijne.

 

Heb jij de software GeForce Experience al geïnstalleerd?

Hier staat de handleiding voor jouw grafische kaart als pdf bestand: https://www.nvidia.com/content/geforce-gtx/GTX_1070_User_Guide.pdf

 

Op blz. 12 wordt uitgelegd hoe je de software GeForce Experience installeert.

Daarna laat je die software jouw pc scannen op geïnstalleerde games, waarna je klikt op “Optimize all” om je game instellingen te laten optimaliseren.

Met GeForce Experience kun je ook laten zoeken naar de meest recente driver voor je grafische kaart.

 

Als je dat allemaal al gedaan hebt en je daarna nog steeds dezelfde problemen hebt, dan mag iemand anders de hulp overnemen, want dan ben ik door mijn opties heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.