Ga naar inhoud

Pc start soms wel soms niet op


supernikje

Aanbevolen berichten

Ik weet niet goed waar te beginnen ; mijn pc start soms wel soms niet op.

Een aantal maanden geleden had ik ook dit probleem en dacht dat het lag aan mijn cd-dvd driver die niet meer werkte. Dus ik opende mijn pc en koppelde de driver los. Het probleem leek opgelost.

 

Gisteren wil ik een ander scherm installeren en hij doet het opnieuw.

Ik heb het scherm aan de praat gekregen door de pc met mijn vorig scherm te laten opstarten en éénmaal hij opgestart was de kabels van de schermen te wisselen.

Startte nadien probleemloos op.

Deze morgen startte hij weer niet op.

Vorig scherm aangesloten --> startte ook niet op. Schermen opnieuw gewisseld --> niets.

Na veel mislukte opstartpogingen muis, toetsenbord, wifi usb stick losgekoppeld --> pc startte op.

Nu start hij terug een paar keer na elkaar op, alles is terug aangekoppeld.

Wat kan ik doen? Er moet toch iets fout lopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, droske zei:

Wat versta je onder "start niet op"?

Blijft het dan muisstil of zie of hoor je nog iets en zo ja, wat?

Hij maakt wel geluid. Geen idee of het de ventilator is of meer. Ik hoor geen "biep" wanneer hij niet wil opstarten.

Het blauwe lampje brandde wel altijd. Het rode lampje brandde soms even, nadien viel deze uit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het scherm kreeg ik :

- soms niets (enkel de melding "geen signaal" dat nadien verdween)

- soms eerst in het groot "ASUS" met daaronder (moeilijk leesbaar) welke toetsen ik moet aanklikken om in de Bios te geraken. Nadien het Windows logo met daaronder een draaiende cirkel en nadien niets meer op het scherm

- soms kreeg ik nadien het scherm met de herstelopties

aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, supernikje zei:

Ik hoor geen "biep" wanneer hij niet wil opstarten.

Normaal gezien betekent dat dat de bios niet aangesproken wordt. In dat geval is een falende voeding of moederbord de oorzaak.

 

7 minuten geleden, supernikje zei:

soms eerst in het groot "ASUS" met daaronder (moeilijk leesbaar) welke toetsen ik moet aanklikken om in de Bios te geraken.

Als je onder "moeilijk leesbaar" verstaat dat de weergave niet is zoals het hoort dan is er een probleem met de beeldweergave. In uw geval denk ik dan in eerste instantie aan de signaalkabel of de aansluiting ervan. Kijk de poorten op zowel het scherm als op de pc eens na. Beschik je over een andere signaalkabel, probeer die dan eens. Of gebruik eens een ander type signaalkabel. VGA / DVI of HDMI al naargelang wat je nu in gebruik hebt.

 

Het probleem kan ook aan iets helemaal anders te wijten zijn, maar afgaande op wat u ons vertelt denk ik eerst aan wat ik bovenstaand gezegd heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, droske zei:

Normaal gezien betekent dat dat de bios niet aangesproken wordt. In dat geval is een falende voeding of moederbord de oorzaak.

 

Als je onder "moeilijk leesbaar" verstaat dat de weergave niet is zoals het hoort dan is er een probleem met de beeldweergave. In uw geval denk ik dan in eerste instantie aan de signaalkabel of de aansluiting ervan. Kijk de poorten op zowel het scherm als op de pc eens na. Beschik je over een andere signaalkabel, probeer die dan eens. Of gebruik eens een ander type signaalkabel. VGA / DVI of HDMI al naargelang wat je nu in gebruik hebt.

 

Het probleem kan ook aan iets helemaal anders te wijten zijn, maar afgaande op wat u ons vertelt denk ik eerst aan wat ik bovenstaand gezegd heb.

 

Het is enkel de weergave van deze tekst (onder Asus) die niet zo goed leesbaar is.

Het is een VGA kabel bij beide schermen. Ik heb voor elk scherm één vga-kabel. Het probleem deed zich voor bij beide schermen en met beide kabels.

Het lijkt dus niet aan de kabels gelegen te zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, supernikje zei:

Het is enkel de weergave van deze tekst (onder Asus) die niet zo goed leesbaar is.

Dat had ik wel begrepen maar waardoor is die tekst (onder Asus) niet goed te lezen. Te klein? Beeldvervorming? Of, valt gedeeltelijk buiten het scherm?

maak er eens een foto van en plaats die in een volgend antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.