Ga naar inhoud

sata naar usb


dvd

Aanbevolen berichten

hallo,

ik ben pas nieuw hier op dit forum.

ik heb me een sata naar usb connector gekocht,vraag is als ik een oude sata hdd wil opstarten via deze connector start windows niet door/foutcode?

ook al zet ik de juiste boot volgorde aan in de bios.

bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat je een adapter nodig hebt met twee USB connectoren.

Die sata drive verbruikt nogal wat stroom, en 2 USB connectoren betekent ook twee maal voeding (elke poort geeft ong. 500 mA, dus 5V x 0,5A = 2,5 Watt).

Een 2.5 inch sata verbruikt zo'n 5 Watt, zeker de oudere, dus waar je met die éne USB-connector niet toekomt....

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de connector zit een voeding inbegrepen.die heb ik ook aangesloten gehad omdat ik dacht dat de schijf misschien te weinig stroom krijgt,maar dan zelfs start de schijf niet op.als ik de schijf terug in de laptop aansluit start hij wel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je beschikt dus over een SATA naar USB adapter, dus geen convertor.

Waarschijnlijk het type dat ook IDE en 3.5 inch schijven aankan, daarvoor wordt wel 12V benodigd.

Beschrijf eens grondig wat er gebeurt: laptop aan en draait normaal, je sluit de USB kabel aan.

- wat doet de laptop?

- wat doen de lampjes op de adaptor? eentje, gelabeld USB 2.0 of 3.0 zou constant moeten oplichten (meestal blauw). een tweede "power" of dergelijke (meestal rood) ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Orico - USB 3.0 naar SATA HDD en SSD Adapter Kabel Converter - 2.5 en 3.5 inch SATA schijven - 5Gbps, SATA I, II en III

 

als de laptop aanstaat en ik steek de hdd in met de usb dan zie ik het meteen in windows 10,dat is het probleem ook niet .

het probleem is als ik wil opstarten met deze schijf dan lukt het niet ( zoals ik normaal opstart met de hdd in de laptop )

tijdens het opstarten geeft hij een foutmelding maar kan het niet zien omdat het te snel weg is.geprobeerd met de schijf in de laptop op te starten en dit gaat goed zoals normaal.alleen wil hij niet booten terwijl hij op de usb is aangesloten.

 

 

9200000067421199_2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus de boot volgorde in je BIOS aangepast naar booten vanaf USB, wat niet wil lukken; schijf rechtstreeks in de laptop gaat wel.

Ik denk dat de schijf in kwestie niet UEFI bootable is, enkel in de Legacy mode, ook omdat je schijf een "oude" is.

Kan je nagaan in welke mode je USB BIOS staat?

In volgend filmpje kan je zien hoe je in je BIOS van UEFI naar Legacy gaat (voorbeeld is een Acer) :  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.