Ga naar inhoud

Betrouwbare algemeen pc schoonmaakprogramma.


james48

Aanbevolen berichten

Geachte medewerkers, ik gebruik om mijn computer schoon te houden nu een jaar het voor mij goede programma Reg Organizer (€29.95), echter

nu moet ik voor een volgend jaar weer $24.95 betalen, naar verhouding vind ik dit bedrag veel te hoog en stop ik er nu mee..

Daar ik Reg Organizer nu niet meer goed werkend kan krijgen ben ik op zoek naar een betrouwbaar schoonmaak programma.

Ik heb er even iets over gelezen en schrik toch wel even waar je op moet letten.

CCleaner is overgenomen door Avast en ik lees dat er nu ook onveilige extra programma's in je pc geïnstalleerd kunnen worden 😲

PCTuneOp Pro schijnt ook gevaarlijke een achtergrond scan programma in je pc te installeren die je moeilijk kunt verwijderen.. 😧

 

Zelf zit ik aan een programma van ashampoo te denken.

 

Misschien kunt U mij op weg helpen met een advies waar ik over na kan denken?

 

James48

 

 

aangepast door james48
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, droske zei:

Eigenlijk is een cleaning tool overbodig.

Lees hier eens: https://www.schoonepc.nl/tools/cleantools.html

 

3 uren geleden, dotchiejack zei:

Droske heeft gelijk maar als je toch een cleaner wilt gebruiken voor je gemoedsrust raad ik deze aan:

https://www.wisecleaner.com/wise-disk-cleaner.html

 

Er bestaat ook een portable versie.

 

 

Hartelijk bedankt, ik ga er eerst even naar kijken.

Ik lees Wise Disk Cleaner Free is volledig gratis. Iedereen kan het gratis downloaden en genieten van gratis automatische update en technische ondersteuning via e-mail. beter nog,

Wise Disk Cleaner is een klein en absoluut virusvrij programma dat verbruikt zeer weinig systeembronnen.

Het ziet er goed uit.

 

Er bestaat ook een portable versie.

Is dit voor een NoteBook of Laptop?

 

Met vriendelijke groeten,

James48

Link naar reactie
Delen op andere sites

Portable of niet, de werking is hetzelfde.

Van CCleaner weet ik zeker dat het met de standaard instellingen geen brokken maakt.

Voor mijn part mag je Wise gebruiken maar kom me niet om hulp vragen als er iets aan de hand is met je Windows.

image.png.2b5c8adb6f83530f26b9310a4ab3f213.png

Als je met een beetje gezond verstand een dergelijk aanbod analyseert dan kom je tot het besef dat deze softwaremakers inspelen op de onwetendheid van de computergebruikers. Dat zou je moeten doen nadenken.

 

Maar nogmaals, mij niet gelaten hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Droske, ik ben tot nu toe alleen maar nieuwsgierig geweest en heb even wat geleerd over een portable mogelijkheid, iets wat ik zelf niet voorsta.

Het vervelende met die pc schoonmaak- programma's is dat ze allemaal voor 1 jaar actief zijn en dan moet je weer een verlenging betalen.

Ik had in wel onder andere in Tweakers een negatief artikel over CCleaner gelezen.

Ik neem eerst nog even de tijd voor ik een keuze ga maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het artikel waarna Droske verwijst van Menno Schoone heeft deze Menno wel een punt. Veelal denken gebruikers dat ze gerust mogen zijn als ze hun pc met deze cleaning tools te lijf gaan.

Toch stellen we hier met regelmaat vast dat vaak het tegenovergestelde waar is en dat maar weinig tools doen wat ze beloven. Zeker als men begint met registry cleaners gaat het vaak mis.

Als je pc doet wat hij hoort te doen en niet meer en niet minder laat dan deze tools van je systeem want vaak haalt men zich een hoop ellende op zijn nek.

Heb vroeger tests gedaan met registry cleaners en na het cleanen van overbodige registry entries levert dat meestal niet eens enkele milliseconden snelheidswinst op en voor een duizendste van een seconde wil toch niemand zijn systeem naar de haaien helpen in het geval dat het mis gaat want dan is men veel verder van huis.

9 uren geleden, james48 zei:

CCleaner is overgenomen door Avast en ik lees dat er nu ook onveilige extra programma's in je pc geïnstalleerd kunnen worden

De meeste mensen gebruiken van Ccleaner de gratis versie en zoals velen van die gratis aangeboden programma's proberen deze andere programma's mee te installeren als men niet op zijn hoede is.

Dat betekent voor de ontwikkelaars dat ze er wat aan kunnen verdienen om zo toch onkosten die ze maken te kunnen recupereren. Maar haast altijd is er een optie om voor de installatie die extra programma's uit te vinken zodat ze toch niet geïnstalleerd worden.

9 minuten geleden, james48 zei:

Ik had in wel onder andere in Tweakers een negatief artikel over CCleaner gelezen.

Dat is wel een artikel van 2018 en dus niet meer up-to-date.

Maar hoe dan ook ze beloven allemaal dat ze je pc sneller gaan maken enz...enz.... maar helaas komt hier in de praktijk weinig van terecht en als men pech heeft blijft men men een slechter werkend of zelf niet meer werkende pc zitten. Als we hier iets op het forum gebruiken is dat vaak Ccleaner maar laat je dan helpen door iemand van het team.

Wil je jou pc sneller maken dan zal je aan andere hardware moeten denken.

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Dasle zei:

In het artikel waarna Droske verwijst van Menno Schoone heeft deze Menno wel een punt. Veelal denken gebruikers dat ze gerust mogen zijn als ze hun pc met deze cleaning tools te lijf gaan.

Toch stellen we hier met regelmaat vast dat vaak het tegenovergestelde waar is en dat maar weinig tools doen wat ze beloven. Zeker als men begint met registry cleaners gaat het vaak mis.

Als je pc doet wat hij hoort te doen en niet meer en niet minder laat dan deze tools van je systeem want vaak haalt men zich een hoop ellende op zijn nek.

Heb vroeger tests gedaan met registry cleaners en na het cleanen van overbodige registry entries levert dat meestal niet eens enkele milliseconden snelheidswinst op en voor een duizendste van een seconde wil toch niemand zijn systeem naar de haaien helpen in het geval dat het mis gaat want dan is men veel verder van huis.

De meeste mensen gebruiken van Ccleaner de gratis versie en zoals velen van die gratis aangeboden programma's proberen deze andere programma's mee te installeren als men niet op zijn hoede is.

Dat betekent voor de ontwikkelaars dat ze er wat aan kunnen verdienen om zo toch onkosten die ze maken te kunnen recupereren. Maar haast altijd is er een optie om voor de installatie die extra programma's uit te vinken zodat ze toch niet geïnstalleerd worden.

Dat is wel een artikel van 2018 en dus niet meer up-to-date.

Maar hoe dan ook ze beloven allemaal dat ze je pc sneller gaan maken enz...enz.... maar helaas komt hier in de praktijk weinig van terecht en als men pech heeft blijft men men een slechter werkend of zelf niet meer werkende pc zitten. Als we hier iets op het forum gebruiken is dat vaak Ccleaner maar laat je dan helpen door iemand van het team.

Wil je jou pc sneller maken dan zal je aan andere hardware moeten denken.

Bedankt voor deze wenken Dasle.

Tot mijn heb ik zojuist geconstateerd dat het het voor mij goed werkende 'Reg Organizer' weer werkt, dus kan ik het nu gelukkig weer gebruiken.

Over een paar maanden betaal ik de nieuwe update en dan blijf ik zo doorwerken.

Ik vind het wel belangrijk dat er een goed programma blijft waken over je computer, onderhoud is volgens mij belangrijk in een kwetsbare computer.

Deze Topic kan nu als opgelost beschouwd worden svp.

Uw allen bedankt voor de medewerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.