Ga naar inhoud

geen internet


honk

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb een probleem met het internet op onze oude pc; op mijn laptop (waar ik nu opzit) heb ik verbinding tussen de router en ik kan ook op internet, maar als ik op de oude computer op internet wilt dan geeft hij de melding; 'kan de webpagina niet weergeven' maar toch is er een LAN-verbinding want als ik op verbindingen klik dan staat er bij de LAN-verbining; 'verbonden'.

kan iemand me aub helpen, want mijn pa kan maar +- 2 dagen zonder internet !

mvg, honk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lan verbinding : verbonden wil enkel zeggen dat je op het lokale netwerk zit, achter de router dus. Dit wil niet zeggen dat je op internet kan.

Enkele vraagjes om een beter beeld te krijgen.

Welke router gebruik je?

Hoe lang is dit al?

Heb je onlangs iets gewijzigd in de instellingen van de router of van de pc?

Welk ip adres krijgt de pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lan verbinding : verbonden wil enkel zeggen dat je op het lokale netwerk zit, achter de router dus. Dit wil niet zeggen dat je op internet kan.

Enkele vraagjes om een beter beeld te krijgen.

Welke router gebruik je? Sitecom WL-174 ADSL2 +modem router ( maar vind hem iets te slap ondanks dat ik op kamer bijna geen verbinding heb en deze valt meestal om de 3 minuten uit)

Hoe lang is dit al? Ik denk zo een 2 dagen

Heb je onlangs iets gewijzigd in de instellingen van de router of van de pc? ik in ieder gaval niet, mijn pa en mijn zus ook niet denkik

Welk ip adres krijgt de pc? 192.168.0.101

ps; indien ik in de zetel zit met laptop en ik heb 4-5 streepjes voor draadloos valt internet regelmatig weg !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ps; indien ik in de zetel zit met laptop en ik heb 4-5 streepjes voor draadloos valt internet regelmatig weg !

kijk, ik zit nu op 1 meter afstand van de router en het internet valt hier echt KONSTANT uit ! Dit is toch niet normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cardozo2000

Dit is een bekend probleem,maar eenvoudig op te lossen,als je naar een ander pc overschakkelt moet je eerst je modem even uitzetten,dat moet het probleem opgelost zijn,ga dan weer naar internet,en dan moet het werken,veel succes,groetjes cardozo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een bekend probleem,maar eenvoudig op te lossen,als je naar een ander pc overschakkelt moet je eerst je modem even uitzetten,dat moet het probleem opgelost zijn,ga dan weer naar internet,en dan moet het werken,veel succes,groetjes cardozo.

maar wij hebben die router al ondertussen denkik een half jaar, maar dit probleem deed zich ineens voor en ik vind het zo raar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cardozo2000

Beste Honk,als het internet altijd goed gewerkt heeft,dan kan er natuurlijk ook iets mis zijn met de instellingen van de router,kan de router de ip adressen wel vinden?Ik heb zo het idee als ik de klacht goed lees dat er mischien iets met de drivers aan de hand is,die de verbinding tot stand brengen met internet,een systeem herstel van windows kan wel eens uitkomst bieden,anders zul je moeten kijken of de drivers wel geinstalleerd zijn,of dat er iets aan de instellingen veranderd is,ik denk zelf dat het probleem in de oude pc zit,daar moeten misschien wat configuraties bij gewerkt moeten worden,maar probeer het eerst eens met systeem herstel van windows,veel succes,Cardozo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hierbij heb ik een zeer verveld probleem, systeemherstel is denk ik verwijdert op die pc, want als ik er op klik gebeurt er niets, ook al klik ik er 1000 keer op en het is ook zo een raar pictrogram ( wit blad met in de rechterbovenhoek een 'ezelsoor' en daarin een venset met zo precies bestanden en toepassingen, je herkent het wel) dus ik weet niet wat ik hiermee moet doet. ik denk dat het een oorzaak is van een vervelend virus die we nog niet lang geleden gehad hebben.

mvg, honk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cardozo2000

Beste Honk,ik denk dat ik het probleem door heb,als het zo is dat je ook geen systeemherstel kunt doen,dan denk ik dat er veel bestanden van je pc verwijderd zijn,hoe vervelend dat ook is, dan blijft er niets anders over om alle software opnieuw te installeren,vervelend als je geen backups heb,maar ja ik denk toch dat er in dit geval niets anders op zit,ik hoop dat het lukt,veel succes gr cardozo.ps nog een optie is,de windows cd in de pc doen en windows herstel proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.