Ga naar inhoud

I7 4770s boost clock niet constant


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

 

Ik heb een i7 4770s processor die draait op een base clock speed van 3.10 Ghz, volgens de officiele website van intel zou deze processor moeten turbo boosten tot 3.9 Ghz, maar wanneer ik een stress test of game speel, dan boost hij maar tot 3.4 a 3.5 Ghz. Slechts zelden zie ik een 3.8 - 3.9 Ghz. Weet iemand hoe dat ik er voor kan zorgen dat hij altijd boost naar 3.9 Ghz?

Mijn moederbord en koeler zijn ook zeker goed genoeg. Ik heb een Asrock Z87 Extreme 4 moederbord en een be quiet aftermarket cooler.

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes Warre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo stegisoft, begrijp me niet verkeerd. Ik ben zeker al heel content met 4 x 3.1 Ghz vermogen, en ben er van bewust dat hoe lager de cpu moet werken, hoe beter de temperatuur is en hoe langer hij zal meegaan. Maar het zit toch ook zo, hoe hoger de clock speed, hoe beter de preformance in games is ( qua FPS), of niet? Dit is vooral waar ik om geef, aangezien ik een gamer ben, en zo veel mogelijk uit mijn chip wil halen. 

 

Ik begreep gewoon niet zo goed waarom hij niet de hele tijd 3.9Ghz nam, aangezien de temperatuur onder full load nooit over 57C gaat, maar dankzij de link die u stuurde, begrijp ik al wat meer van intel's turbo boost technologie, bedankt hiervoor. Ik denk dat ik simpelweg wat  teveel verwachtte.

 

Bedankt voor uw hulp

 

Mvg Warre.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Games gebruikt hoofdzakelijk videokaart.

Die bepaald de snelheid.

 

Als je geen videokaart afzonderlijk hebt moet uw processor alles doen want er zit onboard Intel® HD Graphics 4600 aanwezig.

 

In dat geval is een aparte betere videokaart te plaatsen maar je moet ook rekening mee houden met voeding vermogen.

De nieuwste videokaarten zijn redelijk duur.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.