Ga naar inhoud

[OPGELOST] avast


Aanbevolen berichten

ik heb daarstraks avast gedownload , alles ging normaal, ik kreeg een set up, vulde alles in, toen vroeg pc of ik wilde herstarten en of k voor opstart een volledige scan wilde , ik heb dat aangevinkt dat ik dit wilde ... dit ging ook goed, na scannen kon ik gewoon opstarten, maar toen ik opgestart was kreeg ik een melding dat mijn virusscanner niet werkte, ik heb toen aangevinkt dat ik virusscanner wilde inschakelen, er zijn er 2 op mijn pc, namelijk avg en avast, ik kon enkel maar avg inschakelen, heb toen avast terug opengedaan door te dubbelklikken, heb registratiesleutel aangevraagd , gekregen, maar telkens ik avast wil openklikken krijg ik scherm geheugencontrole en opstart en na die geheugencontrole gaat het schermpje weg en gebeurt er gewoon niets, waar kan ik die avast dan inschakelen ? heb nu terug avg ingeschakeld in afwachting van ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antivirusprogramma's samen is niet aan te raden.

Die gaan mekaar in de weg lopen, blokkeren, ...

Je zal een van de twee moeten verwijderen.

ik zet er altijd 1 van de 2 uit ! ik laat ze niet door elkaar lopen, maar omdat ik de laatste tijd moeilijkheden ondervind met avg kwestie van updaten enzo, en omdat ik toch liever af en toe keer een ander antivirus gebruik heb ik er 2 staan, dat kan toch geen kwaad als ik de resident shield afzet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Zoals kweezie als zei, 2 antivirus-programma's kan problemen geven. Ik zou dus eentje desinstalleren en zien of dit je probleem oplost. Indien niet dan zoeken we verder en nadien kan je als je dit echt wenst opnieuw je 2e antivirus installeren, al is dit onnodig.

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Zoals kweezie als zei, 2 antivirus-programma's kan problemen geven. Ik zou dus eentje desinstalleren en zien of dit je probleem oplost. Indien niet dan zoeken we verder en nadien kan je als je dit echt wenst opnieuw je 2e antivirus installeren, al is dit onnodig.

grtz

heb avast er volledig afgesmeten en opnieuw geinstalleerd, weer nadat ik eerst avg uitgeschakeld had en nu ging het probleemloos, ... en waarom geven 2 antivirus problemen zelfs al is de ene uitgeschakeld ? ik zie niet in waarom ze problemen geven, als de ene uitgeschakeld is dan kan die toch de andere niet aanzien als probleem ? of wel ? ik wil gewoon eerst weten of het de moeite is dat ik avg er volledig afsmijt door eerst avast keer uit te testen, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms geeft een virusscan met met een scanner aan dat de bestanden van de andere scanner geinfecteerd zijn, en worden deze in quarantaine gezet zodat je later de andere niet meer kan gebruiken. Daarom wordt afgeraden om 2 virusscanners te installeren.

Goed voor jou dat het wel werkt met 2 AV programma's. Kan je rustig beiden uittesten en een keuze maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms geeft een virusscan met met een scanner aan dat de bestanden van de andere scanner geinfecteerd zijn, en worden deze in quarantaine gezet zodat je later de andere niet meer kan gebruiken. Daarom wordt afgeraden om 2 virusscanners te installeren.

Goed voor jou dat het wel werkt met 2 AV programma's. Kan je rustig beiden uittesten en een keuze maken.

ik heb avg eraf gesmeten, ga keer tijdje avast gebruiken, wat ik me wel afvraag is of mijn mails wel gescand worden ? als ik mijn windows mail opende kreeg ik van avg eerste een melding dat mijn mails werden gescand en stond er telkens onderaan een melding dat de mail gechecked was en dat er geen virus in zat en dat heb ik nu met avast niet, ik zou het wel beter vinden moest die melding er wel staan ,kan ik dat ergens instellen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de instellingen van Avast niet maar als er een mail scanning module bij zit moet je daar eens kijken.

ja, heb ondertussen wat gegoogeld en heb het gevonden, je moet rechtsklikken op icoontje van avast en dan beschermingsconsole aanklikken en daar kan je dan alles aanpassen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.