Ga naar inhoud

Printer HP - Melding “niet compatibele inktpatronen” met originele HP inktpatronen.


Tiago

Aanbevolen berichten

Na verwijdering van de inktpatronen verschijnt volgende melding op het display : "Inktcartridges ontbreken" ! Het is onmogelijk een andere melding op het display te krijgen zelfs niet met toepassing van de techniek die je voorstelde in de video.

Ik heb dan maar geprobeerd de operatie uit te voeren met de inktpatronen in de printer : ik krijg dan de melding "incompatibele cartridge(s)" maar enkel en alleen voor de zwarte cartridge. 

Als ik dan volgens de videomethode "partial reset" doe , gaat de printer plots uit. Bij het heropstarten na 1 minuut komt dan de melding te voorschijn van de taal- en landkeuze. Die kan ik heel normaal doen. Dan verschijnt op het display onder het log HP : links onderaan "Handelsdemo" en die functionneert normaal en rechts onderaan "Configuratie". Als ik daarop druk krijg demelding " Incompatibele cartridge".

Ik heb dan maar geprobeerd met de "semi-full reset" maar het resultaat is ook daar negatief : "incomptabile cartridge" (zwart) .

Blijft er nog een andere poging die ik nu nog zelf kan ondernemen tenzij HP zelf aanspreken ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet direct weten. Heb je eerder ooit huismerk cartridges gebruikt? Wees niet bang om daar voor uit te komen hoor want dat is absoluut geen misdaad, verre van zelfs!!!

 

Zelf heb ik me er door één van de grootste leveranciers van huismerk cartridges toe laten overhalen om voor mijn Canon MP7550 ook voor hun huismerk te kiezen i.p.v. de originele die ik aanvankelijk bij hun besteld had. En inderdaad het werkte prima tot enkele weken geleden. Mijn printer levert enkel nog blanco pagina's af. Heb bij tijd en wijl ook al van alles geprobeerd. Reinigen van de printkoppen zowel softwarematig als manueel. En bedenk nog maar even wat men zoal kan doen, ik heb het allemaal geprobeerd totdat mijn cassettes (huismerk) weer bijna allemaal leeg zijn alleen al door al die handelingen en heb geen letter kunnen printen, steeds weer blanco pagina's! Ik moet er eens werk van maken om de leverancier van die huismerk cartridges met het probleem te confronteren, maar ook nu is het weer slaaptijd. Voor mij is het vreemd dat er mensen zijn die zich vervelen.

 

Zoals je zelf al aangaf, de fabrikanten doen al het mogelijke om de gebruikers van die huismerk cartridges af te houden. Ik vind dit een echte schande en het verbaast me dat de Europese Unie nog niet ingegrepen heeft, daar waar ze Microsoft, Google en Facebook wel regelmatig terecht wijzen en veroordelen. Eenmaal de garantietermijn verstreken is vind ik dat ze zich niet meer te bemoeien hebben bij de keuze van de cartridges.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je verzekeren dat ik nog nooit een huismerk heb gebruikt gewoon omdat ik vrienden en kennissen heb die er niets dan miserie mee gehad hebben. Goedkoper dat wel maar nioks dan ellende om nog niet meer te zeggen.

Ik heb in de late vooravond na heel lang heen en weer gebel nog een HPtechnieker aan de lijn kunnen hebben en die heeft me hetzelfde aangeraden als wat jij aanraadde : een reset ... met het gevolg evenwel dat we kennen. De technieker begreep me evenwel volkomen. Ik heb dan ook nu een klacht ingediend bij HP.  

 

Ondertussen heb ik zitten verder zoeken en uiteindelijk gewoon mijn zwart inktpatroon uit de printer genomen. Ik heb dan met het enkel kleurpatroon kunnen printen wat ik dringend moest printen. Natuurlijk kreeg ik telkenmale de verwittiging dat er maar 1 patroon in de printer aanwezig is.

 

Zulke praktijken zijn niet alleen irritant en zelfs revolterend ! Het gaat hier gewoon om misbruik van machtspositie . Zodra ik tijd heb ga ik met mijn verhaal alvast naar andere oorden want je hebt volkomen gelijk : de EU zou eveneens moeten optreden ten overstaan van praktijken als deze die we hier meemaken .

Zoals je zeer terecht zegt : eenmaal de garantietermijn verstreken is zouden de fabrikanten zich niet meer mogen bemoeien met de keuze van de cartridges. Zo simpel zou het moeten zijn.

Slaap wel ondertussen ... !!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gisteren gemeld heb ik een omstandig gemotiveerde klacht ingediend bij HP. HP heeft me reeds vandaag vanuit Nederland gecontacteerd om me te melden dat ze me 2 cartridges opsturen  (kleur + zwart) in de hoop dat deze nieuwe inktpatronen een oplossing gaan bieden voor mijn probleem. Fijn alvast dit te vernemen maar ik ben wel beneiuwd welk het resultaat gaat zijn. Ik hou je op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe door HP zelf opgestuurde inktpatronen geven helaas net dezelfde melding : "incompatibele intptronen" ! Mjn HP printer herkent dus de manifest eigen HP-patronen niet . Hij heeft hjeel zeker Alzheimer !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ook mijn Canon MG7550 blijft kuren hebben.

Op 30/4/2020 om 23:26, droske zei:

Ik moet er eens werk van maken om de leverancier van die huismerk cartridges met het probleem te confronteren

Dat is ondertussen ook gebeurd. Het resultaat is een "Standaard" antwoord dat 5 stappen tot de oplossing zou moeten bevat doch dat volledig naast de kwestie is. Ze hebben het over het verbeteren van de afdrukkwaliteit terwijl er helemaal geen afdrukken kunnen gemaakt worden (Enkel blanco's).

En ja ze geven garantie voor hun cassettes. Ziehier stap 5...

Stap 5: Garantie
Als met bovenstaande stappen de afdrukkwaliteit nog steeds niet is verbeterd, dan is er een inktcartridge defect. De inktcartridge die het probleem veroorzaakt, kunnen wij vervangen voor een nieuw exemplaar. Stuur ons voor een garantieaanvraag het afdrukkwaliteitsrapport per
e-mail zodat wij de garantie kunnen verzorgen. Uiteraard is garantie voor u volledig kosteloos.

Hoe kan ik nu in Gods naam een afdrukkwaliteitsrapport bezorgen van een printer die alleen maar blanco pagina's afdrukt.

 

Zo zie je maar hé, verkopen kunnen ze allemaal even goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.