Ga naar inhoud

Printer HP - Melding “niet compatibele inktpatronen” met originele HP inktpatronen.


Tiago

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een HP Envy 5530 printer (thans buiten waarborg). Hij functioneerde perfect tot vandaag. Ik heb immers nog zonder enig probleem verschillende pagina’s uitgeprint. Toen ik evenwel een half uur na die print opnieuw iets wilde uitprinten kreeg ik plots de melding “Niet-compatibele inktcartridges”.

Aangezien ik dacht dat het zwart HP inktpatroon leeg was, heb ik het vervangen door een nieuw origineel zwart HP patroon. Het kleurenpatroon (HP 301XL color) dat nog half vol is heb ik in de printer gelaten. Mijn verbazing was en is nog steeds heel groot te moeten vaststellen dat ik ondanks het gebruik van originele HP patronen nog steeds dezelfde melding “Niet-compatibele inktcartridges” blijf ontvangen ! 

Ik heb tevergeefs het volgende uitgeprobeerd :

-         - de oude en de nieuwe cartridge voorzichtig schoongemaakt (met een heel klein beetje gedistilleerd water en een plusvrije doek) ; idem voor de printerkop in de printer  Voor alle zekerheid heb ik beide een uur laten "drogen" ;   

-         - de printer een dikke minuut van het stroomcircuit afgehaald en de USB-kabel verwijderd. Vervolgens weer de printer en de USB-kabel aangesloten en de schoongemaakte cartridge terug geplaatst ; dit heb ik tot 3 maal toe gedaan zonder succes;

-         - qua  besturingssysteem gebruik ik Windows 10 Pro (versie 1909).

     Misschien is er evenwel buiten mijn weten iets veranderd in de softyware van HP zelf want de beschermling door HP van de HP patronen neemt soms legendarische proporties aan.

Hoe dan ook omwille van die vervelende en onbegrijpelijke melding kan ik thans dus niet meer printen.

Hopelijk kan iemand me evenwel op dit forum helpen door me aan te wijzen wat ik moet doen om mijn printer weer normaal aan de praat te krijgen.

Alvast beste dank en hou het gezond in deze heel speciale tijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit probleem ook bij mijn oude printer HP Officejet 6500 E710n-z verleden jaar.

Ik heb ook alles gedaan wat ik kon en dacht die is op versleten, leeftijd 10 jaar maar niets was minder waar ik heb een nieuwe printkop besteld 90€ en die vervangen en hij werkte terug. Ik heb ook der tijd bijna 200€ betaald voor deze printer.

Nu moet jij uitmaken of je die nog zal herstellen of een nieuwe kopen, is ook te zien of je veel print of niet.

Ik heb ook al eens gezien op de site waar ik toen mijn printkop heb besteld en die hebben ze niet voor jou printer.

https://www.replacedirect.be/nl/category/257443-131039/hp-envy-5530-printer-printkoppen.html#product

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Passer zei:

Het hangt er natuurlijk af wàt voor printer het is, maar je hebt tegenwoordig al goede all-in-one printers voor nauwelijks 50/60 € ... (inktjet)

Ja inderdaad klopt, maar ik dacht ja ik heb der tijd veel betaald daarmee, als er nu nog eens zou iets aan zijn, dan wordt het een nieuwe :-)

Want als ik nog 15 jaar wacht is het een oldtimer 😛 lollll

Nu ja ik print nu bijna nooit meer alles in de cloud :-)

aangepast door Broere69
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties.

De oplossingen die Passer voorstelt had ik reeds geprobeerd , zonder succes. 

Als ik Broere69 evenwel goed begrijp zou één van de printkoppen stuk kunnen zijn en zou die dus moeten vervangen worden maar blijkbaar is zo'n printkop zelfs niet beschikbaar ! Toppunt is dat ik verleden week nog 2 nieuwe cartridges HP 301 XL gekocht heb. Ik print niet veel en nu zou mijn printer die ik nog maar 4 jaar heb (04.03.2016) reeds rijp zijn voor de schroothoop. We leven toch in een eigenaardige OVERconsumptiemaatschappij !

Kan ik met zekerheid nagaan dat het wel d eprintkop is die kapot is ?

 

Als ik geen oplossing vind voor mijn actuele printer zal ik wel een nieuwe moeten kopen maar misschien geen HP meer !  En wat kan ik dan nog doen met 2 spiksplinterneuwe cartridges HP 301 XL zwart en HP 301 XL kleur ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een HP Envy 5530 printer zitten de printkoppen in de cartridges. Vandaar dat er geen printkop voor te vinden is.

Staat er in de handleiding niet beschreven hoe je een reset moet uitvoeren?

Misschien helpt deze video (vanaf minuut 2) je wel op weg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Droske voor je tussenkomst.

Ik vind niets in de handleiding ivm resetten van de printer. Volgens de video is er dus een soort van geheim menu dat ik inderdaad heb gevonden. Ik heb mijn printer dringend nodig en zou liefst heel zeker willen spelen. Nu twijfel ik over de exacte functie van het menu die ik moet aanklikken met OK om de reset uit te voeren ? Je verwijst naar de video "vanaf minuut 2".

Bedoel je daarmee dat ik de functie "partial reset" (minuut 1 54") en "semi-full reset" (minuut 1 57") dus zeker terzijde mag laten ? Zo ja welke exacte functie binnen het menu moet ik dan uiteindelijk kiezen vanf minuut 2 ? Is het de functie "Counter Report" (minuut 3 09") zoals de presentator lijkt aan te geven of een andere functie ? Dat is me niet duidelijk.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eerst die partial reset. Het zou kunnen dat je dan nog een menu krijgt dat je de mogelijkheid biedt om te kiezen wat je precies xwil resetten, maar dat weet ik niet want ik ben geen HP kenner. Indien nodig kun je achteraf altijd nog die sem-full reset doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.