Ga naar inhoud

Externe schijf wil naar dynamisch omgezet worden


HADEVE2309

Aanbevolen berichten

die bestanden foto's e.d.  waar ik het gisteren over had …...waren uit one drive dus geen her-installatie probleem.

Ik heb nog één klein puntje voor hulp.

Ik heb een adata CH 94 externe LEGE  hardeschijf. Als ik die op USB poort aansluit, gaat het ledje wel branden, maar ik zie hem niet verschijnen in de verkenner.

Schijfbeheer laat hem wel zien en geeft de optie om hem te converteren naar dynamisch.....is dat wat ik moet doen om hem te kunnen gaan gebruiken ?

 

groetjes,

Henk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het duurde even voor ik doorhad dat het nieuwe topic niet onder " door mij gevolgde ……."

maar dat ik het moest vinden onder activiteiten door mij gestart.

Excuseer mijn lompheid....

Over die externe schijf......bij jouw advies error punt 2.....select volume n......kan ik geen volume naam invullen i.p.v die n

want windows geeft geen volume naam bij de verkenner, maar ook  schijfbeheer heeft hij geen letter ….daar heet hij gewoon schijf 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem - het heeft trouwens niet met lompheid maar gewoon met nog-niet-kennen te maken :)

 

Ach ja natuurlijk. Ik was maar vertrokken van het (foute) idee dat je er wel een letter van kon zien. Niet dus.

En geen letter? dan kan je ook niet zeggen wèlke schijf moet geformatteerd worden.

 

Hier gaat het wel over een externe, met plaatjes: https://www.diskpart.com/articles/how-to-reformat-a-hard-drive-3889.html

Het lijkt me hetzelfde als wat jij tegenkomt

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ik kom er achter dat aomei alleen maar simuleert.....als je echt iets wilt, moet je het programma kopen.

Weet je toevallig een freeware/shareware progje waarmee ik het kan proberen.?

Is het probleem van het niet zichtbaar zijn......omdat de schijf is ingericht als MBR is i.p.v  GPT ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.