Ga naar inhoud

Outlook agenda


Aanbevolen berichten

Ik gebruik een gmail account in outlook. Synchroniseren duurt soms erg lang, vandaar dat ik het account verwijderd heb uit outlook en daarna weer teruggezet. Al mijn mapjes komen na enige tijd weer keurig netjes terug. Ik ben nu echter mijn agenda kwijt en daar word ik niet vrolijk van.
Als ik via google inlog op mijn google account zie ik ook keurig mijn mappenstructuur, maar ook hier geen agenda. Nu heb ik nooit mijn agenda via de webmail, telefoon of tablet gebruikt, altijd alleen via outlook 2016.
In de map outlook bestanden in de documenten staat nog een out pst bestand van mijn vorige mailaccount, maar met een oude datum.
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn agenda weer terug zou kunnen krijgen???

bij voorbaat alvast enorm bedankt. Ik ben nu echt onthand.

grt. René

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rene,

welkom op PCH !

 

zo'n pst-bestand bevat haast àlles van je gegevens: àlle mails (in, uit, verwijderd,...) zitten er in , allemaal nog met hun bijlagen - ook je agenda zal er wel in zitten.

(vandaar dat dat dus altijd zo'n groot bestand is èn dat het zinnig is het af en toe eens 'uit te kuisen': dingen die je zeker niet meer nodig hebt manueel verwijderen - op die

manier houdt jij je pst-bestand wat binnen de perken.

 

Wat volgens mij moet lukken: je outlook (eenmalig) gaan opstarten met dat oude pst-bestand, daar de gegevens uit ophalen en opslaan

en dan gewoon met je 'gewoon' pst-bestand van nu opstarten.

 

Hoe doe je dat?

a. sluit outlook (of het werkt niet wat ik hier vertel)

b. ga op zoek naar je huidig pst-bestand, kopiëer eerst de hele naam (met extensie), hernoem het dan door voor de naam bv 'actueel' of wat dan ook voor te zetten.

c. kopieer nu je vroegere pst bestand en zet het in de map van punt b, gewoon naast je hernoemde bestand

d. hernoem nu dat oude pst bestand: je hebt net de naam gekopiëerd van dat actuele, geef het oude op die manier de naam van dat actuele bestand van daarjuist.

e. start je outlook terug op

   (hierbij: als dat al een tamelijk oud bestand is, gaat outlook al direct àlle berichten van de laatste tijd gaan downloaden. vermits je die toch niet nodig hebt, kan je dat

   proces stilleggen als je wil - maar het hoeft niet)

f. outlook is opgestrart: nu kan je aan je oude agenda (van in de tijd van dat pst-bestand) aan - noteer, kopiëer wat je nodig hebt  (*)

g. Outlook afsluiten en omgekeerd te werk gaan: de pst die je net hernoemde verwijder je en je geeft de actuele terug zijn goede naam

   (wat je er in b bij plaatste, in mijn voorbeeld 'actueel', haal je gewoon weg)

h. outlook zal nu bij het heropstarten gewoon terug alles hebben zoals voor je begon

 

(*) indien die agenda uitgebreid zou zijn en het kopiëren veel tijd zou vragen, dan is deze methode wel omslachtig.

    of er een kortere methode is door bv die agenda-alleen af te zonderen en te bewaren weet ik niet.. (in dat geval: iemand die het weet?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.