Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


K-rin

Inkoopplan met budgetplanning

Aanbevolen berichten

Goedenavond, 

Ik moet een inkoopplan schrijven/maken met een bdugetplanning.

 

Heeft iemand tips waar ik voorbeelden kan vinden die ik mag bewerken?

Of andere tips.

 

Alvast bedankt.

gr

K

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    0

    Hi, 

    Deze wil ik in Excel schrijven (met een budgetplanning).

     

    Hopelijk heeft iemand een idee.

     

    bvd

    gr

    Karin

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Beste,

    Ik zou je graag verder helpen maar:

    Kan je je vraag beter toelichten of een voorbeeldje posten met wat je in gedachten hebt.

    Nu is je vraag zo vaag, ik zou niet weten hoe we je verder kunnen helpen.

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

  • Topicstarter
  •    0

    Hoi, 

     

    Dank alvast voor de overweging.

     

    -Het gaat om het berekenen van een prognose voor de artikelen die mogelijk gekocht worden per seizoen over de verschillende merken.

    -Per artikelgroep

     

    Waar ik tegen aanloop:

    • Tabblad Totalen per merk prognose (ik heb de namen in rij 1 weggehaald.): Op hoofdlijnen werkt het goed. Probleem is dat het omslachtig werkt bij wijzigingen in leveranciers. Groen en oranje is wat ik handmatig invul en grijs wat uit de maatranges komt. Dat werkt wel. Als ik een leverancier verwijder dan klopt de formule in kolommen EA en EB etc niet meer...
    • Tabblad maatranges. Kunnen we wat verzinnen om hier flexibeler te zijn. Waar ik bijv. tegenaan loop. Ik prognotiseer bijv. 5 series shirts a 100 stuks bij Anerkjendt. Daar maken we een maatrange voor. In de praktijk koop ik 4 series van 100 en 1 van 50. Dat is nu erg lastig te implementeren.
    • Bestaat uit 5 tabbladen waarvan er 4  verwijzingen naar elkaar hebben (budget per artikelgroep, totalen per merk prognose, budget totalen en % inkoopaandeel per merk) de andere tabbladen staan op zichzelf. Van belang is dat de totalen aansluiten waar dat moet. Deze tabbladen heb ik verwijderd ivm gevoelige info...
    • Al met al dus gebruiksvriendelijker maken..

     

    Het is mogelijk een hele klus, maar misschien kan je wat handigheidjes geven.

     

    In hoeverre moet ik gegevens verwijderen? ik ben bang dat als ik teveel verwijder de verwijzingen niet meer kloppen....

     

    Bijgaand alvast een voorbeeld.

     

     

    dank.

    gr

    Karin

     

     

     

    Kopie van Budget PC forum versie.xlsx

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...