Ga naar inhoud

Inkoopplan met budgetplanning


K-rin

Aanbevolen berichten

Hoi, 

 

Dank alvast voor de overweging.

 

-Het gaat om het berekenen van een prognose voor de artikelen die mogelijk gekocht worden per seizoen over de verschillende merken.

-Per artikelgroep

 

Waar ik tegen aanloop:

  • Tabblad Totalen per merk prognose (ik heb de namen in rij 1 weggehaald.): Op hoofdlijnen werkt het goed. Probleem is dat het omslachtig werkt bij wijzigingen in leveranciers. Groen en oranje is wat ik handmatig invul en grijs wat uit de maatranges komt. Dat werkt wel. Als ik een leverancier verwijder dan klopt de formule in kolommen EA en EB etc niet meer...
  • Tabblad maatranges. Kunnen we wat verzinnen om hier flexibeler te zijn. Waar ik bijv. tegenaan loop. Ik prognotiseer bijv. 5 series shirts a 100 stuks bij Anerkjendt. Daar maken we een maatrange voor. In de praktijk koop ik 4 series van 100 en 1 van 50. Dat is nu erg lastig te implementeren.
  • Bestaat uit 5 tabbladen waarvan er 4  verwijzingen naar elkaar hebben (budget per artikelgroep, totalen per merk prognose, budget totalen en % inkoopaandeel per merk) de andere tabbladen staan op zichzelf. Van belang is dat de totalen aansluiten waar dat moet. Deze tabbladen heb ik verwijderd ivm gevoelige info...
  • Al met al dus gebruiksvriendelijker maken..

 

Het is mogelijk een hele klus, maar misschien kan je wat handigheidjes geven.

 

In hoeverre moet ik gegevens verwijderen? ik ben bang dat als ik teveel verwijder de verwijzingen niet meer kloppen....

 

Bijgaand alvast een voorbeeld.

 

 

dank.

gr

Karin

 

 

 

Kopie van Budget PC forum versie.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.